שומרים על הכללים: ככה תשמרו על עצמכם ועל אחרים בסגר

זמן קריאה: 3 דקות
|
24 בספטמבר 2020

ריכזנו לכם מידע חשוב שיעזור לכם לשמור על ההנחיות ועל בריאות המשפחה בסגר

1. קחו אוויר – כל עוד שומרים על המרחק הבטוח ועל התקנות, השתדלו לצאת למרחבים הפתוחים ככל הניתן (במסגרת 1000 המטרים המותרים).

2. הישארו בתנועה – פעילות ספורטיבית חשובה מאוד לשמירה על הבריאות, על מערכת החיסון ועל מצב הרוח, וגם מאפשרת התאווררות בחוץ, בהתאם לתקנות הסגר. בתוך הבית אפשר להצטרף לשיעורי ספורט בזום או לצפות בסרטונים ולבצע את התרגילים. כך תחזרו לכושר >>

3. השתדלו לאכול מסודר – כן, זו ממש לא משימה פשוטה במצב כזה. החגים בכלל והחגים בתקופת סגר בפרט, כוללים הרבה הזדמנויות לאכול, הרבה יותר ממה שאנחנו רגילים וצריכים. חשוב מאוד שנשמור על תזונה מאוזנת ונמנע ממזונות מעובדים וממותקים. העדיפו אוכל טרי שהוכן בבית, ירקות, פירות קטניות ודגנים מלאים. אפשר להתחיל מכאן>>

4. צרו סדר יוםלכם ולילדים. שעות שינה, ארוחות מסודרות, לימודים כשיש. יש החווים בבידוד, וגם בסגר, תחושת בדידות, ויש מי שמרגיש לחוץ להיות כל הזמן עם אותם אנשים באותו חלל. השתדלו לשמור על חשיבה חיובית, מצאו פעילות שאפשר לעשות בבית יחד. ראו הנחיות לבידוד ביתי >> והמלצות להתמודדות משפחתית בזמן בידוד >>

5. תנו מכל הלב – אם אתם רוצים לעזור ולתרום מעצמכם, תוכלו להצטרף כמתנדבים לתוכנית נפגשים שמטרתה יוצרים קשר עם חברי מכבי להפחתת בדידותם.
בתכנית תקבלו הכשרה ותחושת סיפוק ועשייה. מחקרים מוכיחים שהתנדבות מועילה לבריאות. כן, של המתנדב. להרשמה ופרטים נוספים >>

6. ותרו על עישון – בזמן הסגר קל "ליפול" ולעשן יותר מהרגיל מתוך הלחץ, המתח וסתם שעמום. מכבי מציעה לכם מגוון דרכים להפסיק לעשן: סדנאות לגמילה מעישון במרכז הרפואי, סדנאות מקוונות לגמילה מעישון, גמילה פרטנית בטלפון וגמילה מעישון אצל רופא המשפחה.
כל הפרטים על גמילה מעישון במכבי פה >>

7. לכו לרופא – על אף החשש מהידבקות אל תוותרו על בדיקות וטיפולים רפואיים הדרושים לכם. שירותי בריאות רבים ניתנים מרחוק, ולשירותים שדורשים הגעה פיזית הקפידו להגיע עם מסכה ולשמור על מרחק.

8. שמרו על הבריאות הנפשית – אם אתם חווים קשיים נפשיים, חרדה ומצוקה בשל הסגר, המצב הכלכלי, אי ודאות ועוד, יש לנו קו ייעודי לטיפול פסיכולוגי בטלפון. אין צורך בהפניית רופא, רק לתאם תור. לפרטים על טיפול פסיכולוגי טלפוני >> 

9. לא רק על הפה – המסכה היא כל כך משמעותית במניעת הדבקה שאתם חייבים אותה למענכם ולמען הקרובים לכם. חובה לעטות אותה היטב, גם על הפה וגם על האף, במיוחד בחללים סגורים וכשלא מתאפשר לשמור על ריחוק של לפחות 2 מטרים.
מה הדרך הכי נכונה לעטות מסכה?

10. זכרו לשמור מרחק – מלבד האנשים שמתגוררים אתכם, חשוב לשמור על מרחק פיזי במקום העבודה, בעת קבלת טיפול רפואי, ובכל מפגש חברתי. השתדלו לא להתקרב לאנשים אחרים, בוודאי אם הם לא עוטים מסכה.

 

המידע בכתבה באדיבות: ד"ר רונן יום טוב