חוזרים לשגרה ולכושר

ריצה - חזרה לכושר

לא בטוחים איך לחזור לשלב פעילות גופנית בשגרה, או מאיפה להתחיל? לפניכם המדריך המלא לחזרה לכושר ולעתיד בריא

התקופה האחרונה היא יוצאת דופן עבור כולנו. רובנו נאלצנו לצאת משגרת החיים הרגילה ולהיכנס לשגרה חדשה הכוללת שינוי הרגלים כמעט בכל היבט בחיים. אלו שהיו רגילים להתאמן באופן קבוע מצאו את עצמם מוגבלים מול הוראות הסגר המשתנות, שמוציאת משימוש את מכוני הכושר, הפארקים והחופים. במקביל המתאמנים, מהר מאוד, מצאו פתרונות יצירתיים –  אימונים בזום, סרטי הדרכה ביוטיוב, השכרה של ציוד כושר ביתי ועוד. גם הצריכה של מוצרי הכושר הביתיים עלתה, לצד המרוץ אחרי תבניות הביצים ונייר הטואלט עלו הרכישות המקוונות של משקולות, גומיות וכל מוצר אחר שהלך ואזל בכל יום מהחנויות. גם אלו שלא היו מורגלים בפעילות גופנית קבועה מצאו את עצמם עם עודף זמן ומגוון פעילויות פנאי מרחוק.

אז לכל אלו שנאלצו להתאמן פחות וכל אלו שהצליחו להתאמן יותר. ובעיקר לכל אלו המעוניינים לשלב פעילות גופנית בשגרת היום, קבלו את המדריך המלא לחזרה לכושר של רותם כהנא פיזיותרפיסטית ומדריכת כושר מוסמכת ורכזת פעילות גופנית ארצית – מכבי שירותי בריאות.

כושר משפר את החיים

אם עדיין לא החזרתם את הפעילות הגופנית לשגרה היומית אז קדימה. חשוב לזכור שלפעילות גופנית קבועה ישנם יתרונות רבים:

  1. שיפור במצב הרוח וברמות האנרגיה
  2. שימור משקל גוף תקין
  3. שיפור ושימור תפקוד אצל אנשים מבוגרים
  4. עליה במסת השריר והעצם
  5. ירידה בסיכון לסבול ממחלות כרוניות רבות
  6. שמירה על ערכי סוכר ולחץ דם תקינים

כך תעשו את זה נכון

3 המלצות של ארגוני הבריאות לפעילות גופנית מומלצת:

  1. כדי לייצר שגרת כושר חשוב לתכנן לפחות שני אימונים שבועיים הכוללים חיזוק שרירים.
  2. כמה זמן? לפחות 150 דקות שבועיות של פעילות אירובית בעצימות בינונית, או 75 דקות בעצימות גבוהה, או שילוב של שניהם.
  3. בחירה באורח חיים פעיל ככל הניתן תוך צמצום זמן המוקדש לישיבה.

עם ההסתגלות לשגרה החדשה רובנו נחזור להרגלים הישנים והטובים: מגוון משימות, אירועים ומטלות הממלאים את היום מבלי לשים לב ואולי נתקשה לפנות את הזמן לפעילות גופנית קבועה. ולכן הכנו לכם מספר טיפים שיכולים לעזור:

  1. אם הייתם מתאמנים באופן קבוע ובתקופה האחרונה נאלצתם להתאמן פחות – אל תחזרו ישירות לתוכנית האימון הקודמת. התחילו להתאמן בהדרגה והכינו את הגוף חזרה לעומסים אליהם הייתם רגילים. אל תתנו לעובדה שהיכולות ירדו להוריד את רוחכם, אם תתמידו בפעילות, מהר מאוד תחזרו לכושר בו הייתם.
  2. הציבו יעדים ברורים אליהם תרצו להגיע – זה יעזור לדבוק במטרה ולהתמיד.
  3. תכננו איך אתם משלבים את תוכנית האימון עם שגרת היום "החדשה – ישנה". שריינו זמן ביום לאימון וכתבו זאת ביומן, הצטרפו לקבוצה או אפילו קבעו עם בן משפחה או חבר.
  4. פעילות גופנית ניתן לבצע גם ללא עלות כלל. פעילות אירובית יכולה לכלול הליכה או ריצה בחוץ ואימון כח כללי יכול לכלול שימוש במתקני כושר בפארקים ציבוריים.
  5. נצלו את הפלטפורמה של אימונים מרחוק שנכנסה לחיינו, ככל הנראה היא כאן כדי להישאר. אימוני ZOOM, אפליקציות וערוצי הכושר – עדיין זמינים לשימוש בחינם או בעלות נמוכה ובהחלט יכולים להוות אלטרנטיבה לחדרי הכושר וקבוצות הפעילות הקיימות.

חשוב לזכור שאיכות חיינו תלויה רבות באורח החיים ובבחירות האישיות שלנו. אם תציבו את הפעילות הגופנית במקום גבוהה בסדרי העדיפויות– היא תהפוך להיות חלק משגרת היום. אם אתם סובלים ממחלות כרוניות שונות, עודף משקל וטרום סוכרת תוכלו לפנות למכון הפיזיותרפיה לקבלת ייעוץ לפעילות גופנית מפיזיותרפיסט שהוכשר לכך.

חברי מכבי שלי יכולים ליהנות מהטבה של מדריך כושר אישי או קבוצתי במחיר מוזל.

.