רצות להצלחה

22805-Blog-Photo-NEW_Guf-Venefesh-(21426)-5

חלקנו רק מחכות לשעה פנויה שבה נוכל לרוץ, לשחק כדורסל, להתאמן בחדר כושר וכדומה. אחרות רואות בפעילות גופנית עונש ונמנעות ממנו. אם אתן משתייכות לקבוצה האחרונה וצריכות סיבה נוספת להתאמן, הכתבה הזאת מיועדת לכן!

ממחקרים שנעשו בארצות הברית עולה כי לפעילות ספורטיבית בתקופת הלימודים בתיכון או באוניברסיטה יש השפעה רבה על עתידן של נערות ונשים צעירות. נערות שעסקו בפעילות גופנית בקביעות הראו שיפור ביכולת האקדמית שלהן ובהערכה העצמית. הפעילות תרמה גם לתחושה הפיזית של המתאמנות.

במאמר שפורסם בכתב העת Evaluation Review בחנו את תוכנית Title IX, תוכנית הקיימת משנות ה-70 ומעודדת נשים צעירות לעסוק בספורט. נראה כי עיסוק בענפי ספורט קבוצתיים עשוי להביא לשיפור ארוך טווח במישור החינוכי והבריאותי וגם בתחום התעסוקתי של נשים צעירות. ההשפעה באה לידי ביטוי גם בחייה הבוגרים של האישה הספורטיבית.

החוקרת בטסי סטיבנסון, כלכלנית מאוניברסיטת פנסילבניה שעקבה אחר התוכנית, מצאה כי הגדלת היקף ההשתתפות של נערות בספורט השפיעה ישירות על רמת ההשכלה שלהן ועל הצלחתן בשוק העבודה. האימונים תרמו לעלייה של כ-20% ברמת ההשכלה ובכ-40% בשיעורי התעסוקה של נשים בנות 25–34. 

אז מה אתכן? השתכנעתן?