רדו לי מהוריד – כל מה שרציתן לדעת על דליות ברגלים ואיך נפטרים מהם….

 

שמש, ים, חוף, מכנסיים קצרים, ו-מה זה? ורידים נפוחים ברגלים? למה הם הופיעו? למה דווקא לי? מה אני אמורה לעשות עם זה?
 

אל דאגה, מדובר בבעיה נפוצה אשר לרוב אינה מסוכנת. אז עכשיו את יכולה לנשום עמוק, להרגע ולקרוא את הכתבה הבאה שתסביר הכל…

מה זה דָליוֹת?

דליות היא תופעה בה נוצרים ורידים מורחבים, הקרובים לפני השטח של העור ונפוצים ברגלים ובקרסוליים. לרוב הם לא מסוכנים אבל הם עלולים לגרום לסיבוכים. 

מדוע הם נוצרים?

במצב תקין, שסתומים חד כיוונים בורידים שומרים על זרימת הדם מהרגלים לכיוון הלב. כאשר שסתומים אלו לא עובדים כמו שצריך, הדם אינו מוחזר כראוי, נאסף ברגלים ויוצר לחץ מוגבר בורידים, הנחלשים, גדלים ומתעוותים.

למה זה קורה לנו בכלל?

פעמים רבות הנטיה לדליות עוברת בתורשה.הזדקנות מעלה את הסיכון לדליות בשל היחלשות דופנות הורידים,וכך גם עודף משקל, הריון או עמידה ממושכת, המעלים את הלחץ בתוך ורידי הרגלים.

איך נזהה אם אנחנו סובלים מדליות?

נראה ורידים כחולים, כהים ונפוחים מתחת לעור. בדרך כלל הדליות לא יפריעו לנו לתפקד, אבל לפעמים הן עלולות לגרום לתחושת כבדוּת ברגלים, לצריבה או לכאב. התסמינים עלולים להחמיר אחרי עמידה או ישיבה ממושכת. הסימפטומים עלולים להחמיר אף יותר ולהתבטא בנפיחות ובשינויים בצבע העור. הדליות יכולות להוות סמן לבעיות גם בורידים העמוקים ועל כן חשוב לאבחן זאת.

איך מאבחנים?

יש לגשת לרופא המטפל אשר יבחן את הרגלים וכפות הרגלים, והוא יחפש איזורים רגישים, נפיחות, שינויים בצבע העור, פצעים וסימנים נוספים. אם הרופא ימצא כי ישנם סימנים לבעיות ורידים יתכן ויהיה צורך בבדיקות נוספות.

אז איך מטפלים?

על מנת להקל על הסימפטומים ולשמור על הדליות מלהחמיר, טיפול ביתי יכול להספיק. ניתן ללבוש גרבי לחץ, להימנע מישיבה או עמידה ממושכת ולעסוק בפעילות גופנית.

אפשר להפטר מזה?

באפשרותך לשקול טיפולים שונים שיכולים להעלים את הורידים הנפוחים, כגון טיפולי לייזר, טיפול בגלי רדיו או ניתוח לקשירת או הסרת הוריד.

למידע נוסף:

http://www.webmd.com/healthy-beauty/tc/varicose-veins-topic-overview