קר במיטה – תופעת ההפרעה בתשוקה המינית

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(19500)3

תשוקה מינית אצל בני הזוג יכולה לעשות פלאים לזוגיות. היא משמרת את להבת האהבה ומאפשרת לבני הזוג לתת ולקבל חזרה וליצור עניין מחודש בקשר. לעומת זאת, היעדר תשוקה עלול להכניס גם את הקשר החם והאוהב ביותר למשבר שממנו הדרך לפירוק החבילה יכולה להיות קצרה.

היעדר התשוקה היא לא תמיד סימן לחוסר עניין של בני זוג אחד בשני. לעיתים הסיבות הן רפואיות נטו. אחת הסיבות שיש לקחת בחשבון היא תופעת ההפרעה בתשוקה המינית (Hypoactive Sexual Desire Disorder HSDD).

להפרעה זו רמות שונות, החל מחוסר עניין בסקס ועד לסלידה חזקה ממנו. חלק מהלוקים בהפרעה זו לא ייזמו סקס אך יכולים ליהנות ממנו כשהוא מתרחש ואף לחוות אורגזמה.
ההפרעה יכולה להתרחש גם בגברים וגם בנשים אך נפוצה יותר בקרב נשים.

סיבות וגורמים

שינויים הורמונאליים באסטרוגן וטסטוסטרון בגיל המעבר, ירידה בסיכוך הנרתיק ועוד שינויים יכולים לגרום לתופעה. גם בתקופת ההריון, הלידה וההנקה עלולים השינויים ההורמונליים להביא לירידה בחשק המיני. תרופות להורדת לחץ דם, תרופות נגד דיכאון וגלולות למניעת הריון עלולות לפגוע בדחף מיני, בעוררות ובאורגזמה, בשל השפעתן על איזון הורמוני המין.

יש גם סיבות פסיכולוגיות היכולות לגרום ל- HSDD, ביניהן חרדה, דיכאון, מתח, דימוי גוף ירוד ודימוי עצמי נמוך וכן בעיות בזוגיות, מאבקי כח ומריבות.
ניתוחים הקשורים לשדיים או דרכי מין ועלולים להשפיע על דימוי הגוף, התפקוד המיני והתשוקה המינית ולהוביל לHSDD-.
מחלות כמו דלקת פרקים, סרטן, סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלת לב כלילית ומחלות נאורולוגיות יכולות אף הן להוביל ל-HSDD.

טיפולים

החדשות הטובות הן, שישנם טיפולים מגוונים בתופעה. במרבית המקרים טיפול אצל יועץ או מטפל מיני יכול לעזור. במקרים בהם הירידה בחשק המיני נגרמת כתוצאה מתרופות, ניתן לשנות את מינונן בהתייעצות עם רופא. אצל נשים, העלאת רמות האסטרוגן (ע"י כדורים או זריקות) יכולה להשפיע בצורה חיובית על מצב הרוח והחשק המיני, אך היא מגבירה את הסיכון למחלות לב ולסרטן השָד, לכן יש להקפיד על מינונים נמוכים אם מקבלים טיפול זה, שיכולים להגביר את זרימת דם לנרתיק ולשפר את התשוקה מינית ללא הסיכונים שצוינו. טֶסטוֹסטרוֹן משחק אף הוא תפקיד אצל נשים, אך הוא שנוי במחלוקת ולא אושר לשימוש ע"י מנהל התרופות האמריקאי.

 

http://health.yahoo.net/articles/womens-health/hypoactive-sexual-desire-disorder-low-sexual-drive