סקס בזמן הריון

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(22023)5

גבר ואישה אוהבים, מתחתנים ורוצים לתת ביטוי לפרי אהבתם. עד כאן סיפור ידוע ומוכר כמעט בכל זוגיות. אבל מרגע שמחליטים להביא ילד עד הרגע שהוא מגיח לחלל העולם, עוברים להם 9 חודשים של המתנה דרוכה לתינוק החדש, שבמהלכם לא תמיד ברור האם אפשר להמשיך "עסקים כרגיל". נוסף על כך ישנם גם שינויים בחשק המיני ובדימוי הגוף שמשפיעים על המצב הכללי,
אז איך עושים אהבה בזמן הריון? פנינו לדרור אלרון, סקסולוג  מוסמך, שיעשה לנו סדר בחדר המיטות.

ההריון מביא איתו שינויים ומצב חדש עמו הזוג צריך להתמודד. מעבר לשינוי במראה האישה, קיים כמובן גם ההיבט הרפואי שבהריון וחוסר וודאות. החדשות המרגיעות הן שברוב ההריונות אין שום בעיה בקיום יחסי מין, אבל אם עולה ספק לגבי בריאות האישה כדאי לגשת ולהתייעץ ברופא.
מומלץ לצרף את הבעל לשיחה כדי שיעלה שאלות שמטרידות אותו, כיוון שלעתים הירידה בחשק המיני מגיעה מרצון של הבעל לגונן יתר על המידה על אשתו.

במקרה של הריון בסיכון, בו כמעט לא ניתן לקיים מגע מיני חשוב לזכור שלא כל מגע מיני חייב להסתיים בחדירה. אפשר וחשוב לשמור על מגע גופני גם אם הוא לא מוביל לסקס. ליטופים, ומסג'ים בכף הרגל, למשל, יעזרו לזוג לשמור על אינטימיות מבלי לחשוש לבריאות.
תקופת ההריון מלאה גם בלא מעט פערים בחשק המיני כתוצאה משינויים פיזיים והורמונאליים, דבר שעלול להשפיע על הדימוי הגופני שלה עצמה ועל התפיסה מצד בן הזוג. יותר מהכול, יש חשיבות עליונה לתקשורת בין בני הזוג. ניתן לשנות ולחדש את אורח החיזור, כאשר אחד מבני הזוג מגלה עניין במין יותר מאשר השני. אפשר וכדאי להחמיא, כדי לתת הרגשה טובה שתעזור לבן הזוג להתגבר על הריחוק. חשוב להימנע מזריקת האשמות כמו "את/ה כבר לא אוהב/ת אותי", אלא להקשיב. בני זוג שישמרו על תקשורת לאורך כל התהליך, יסיימו את ההיריון מחוזקים ומגובשים.