ספורט יחסים ומה שבניהם

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(22436)4

כושר גופני שומר על בריאותנו הפיסית ותורם להעלאת הדימוי העצמי שלנו ושיפור תחושת הביטחון אבל יש לו גם תרומה משמעותית נוספת לזוגיות שלנו.

"כושר גופני הכרחי לחיים בריאים. כולנו יודעים ששמירה על כושר גופני תורמת משמעותית לסיבולת לב ריאה, לשיפור מדדי הכולסטרול ותורמת גם למראה החיצוני שלנו, לתחושה עצמית טובה יותר להעלאת הדימוי העצמי ולתחושת הנשיות או הגבריות, כל אלה ניצוקים יחד אל תוך תפישתנו העצמית ולתוך ההוויה הזוגית שלנו", מסביר עידן מיליצ'ר, מטפל זוגי ומשפחתי ואחראי מרפאת סקסולוגיה גברים במרכז רפואי תל אביב. "כושר גופני מעלה או שומר את היכולת להרגיש בריא יותר, חזק יותר, בעל אנרגיות טובות יותר וכל אלה תורמים גם לתפקוד המיני, לחשק המיני ולתחושת המיניות".

"יחד עם זאת, התמקדות בכושר גופני באופן קיצוני עלולה גם לפגוע בזוגיות: אם כל האנרגיה מוקדשת לרכיבה על אופנים, לשחייה, להרמת משקולות או לריצה לא נשאר לנו הרבה זמן וגם לא כוח ואנרגיה להשקיע ב'כושר הזוגי'.  לחילופין, קיימים גם לא מעט מחקרים המצביעים על כך שפעילות גופנית באשר היא, מעלה את רמת האנדורפינים במוח וכתוצאה מכך אנו עלולים לפתח רגשות חזקים כלפי הסובבים אותנו בזמן האימון. כולנו מכירים את התופעה מפעילות ריקודי עם, שמהווה במקרים רבים כר פורה למציאת בני זוג חדשים ולא בהכרח לחיזוק הזוגיות".

אז מה עושים? כיצד מתמודדים עם הקושי הזה?

"כל פעילות גופנית עלולה לטמון בתוכה גורמים שלא תורמים לזוגיות אלא מכרסמים בה, ולכן מילת המפתח לאיזון ולשמירה על הזוגיות היא פרופורציה ומינון".

 

מה לגבי פערים ברמת הכושר בין בני הזוג כאשר אחד שומר על כושר והאחר הוא 'בטטת כורסה'?

"פערים ברמת הכושר בין בני הזוג קיימים בדיוק כפי שקיימים פערים ביחס לאוכל, בהתייחסות לכסף או בהתייחסות לחינוך ילדים, ולכן מילת המפתח הנדרשת כאשר קיימים פערים היא אינטימיות רגשית ותקשורת נכונה בין בני הזוג – 'איש בכושרו יחיה' מבלי שהזוגיות תתפרק".

כמובן שמומלץ מאוד למצוא פעילויות גופניות משותפות לשני בני הזוג כמו ריקוד, הליכה או כל פעילות אחרת התורמת לבילוי זמן זוגי, חיזוק הזוגיות והעלאת הכושר. חשוב מאוד להזכיר כי אסור להזניח את הפעילות הגופנית שבמובהק שומרת ותורמת לזוגיות, והיא לא אחרת מאשר 'ספורט הסדין הלבן' המוכר יותר בשם יחסי מין. אחרי הכל, גם שם מאבדים קלוריות ומשפרים את הכושר הגופני ופעילות זו מומלצת לפחות פעמיים בשבוע".

 

 

עכשיו ב"מכבי שלי", אפשר לעשות את זה בקלות!
מצטרפים לרובד החדש של מכבי, "מכבי שלי" ויכולים להינות מחודשיים מנוי מתנה למצטרפים להולמס פלייס.
לפרטים נוספים והצטרפות ל"מכבי שלי". הקליקו כאן!

רוצים להתחיל להתאמן? הצטרפו לרשת הולמס פלייס!

הולמס פלייס