נשיקות לבריאות שלך

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בני האדם הם לא היחידים להביע חיבה באמצעות נשיקות, חפרפרות, צבים וחתולים משפשפים את האפים שלהם, חרקים מחככים את רגליהן ברווזים מלקקים זה לזה את הפנים. אין זה פלא, כי מנהג שאותו אנו חולקים עם כל יצורי הטבע, עושה לנו כל כך טוב גם לבריאות, גם לנפש וכמובן למערכת היחסים.

 

נשיקה מעוררת מערכת שלמה של תהליכים פיזיולוגים בגופנו, החל מבריאות השיניים (הרוק הנוסף מסייע להסרת הפלאק מהשן) ועד לשריפת קלוריות (בנשיקה אנו שורפים כ-2 קלוריות לדקה!).

הפסיכולוג ג'ואי דווידסון מאמין כי נשיקות הן סוג של מדיטציה חושית, הן מפסיקות את הרעש במוח, הן מדכאות חררדה והן מעצימות את החוויה של "לחיות את הרגע". למעשה נשיקה מייצרת את שינויים פיזיולוגים זהים לזו שהמדיטציה מייצרת.

פרופ'  הלן פישר, אנתרופולוגית מאוניברסיטת רותגרס בניו ג'רזי, מסבירה כי נשיקה היא תהליך חקרני. כשאנחנו מנשקים מישהו, אנחנו למעשה נכנסים למרחב הפרטי של אדם אחר, בזמן הזה אנחנו לומדים עליו כל כך הרבה, אנחנו נוגעים בו, מריחים אותו, טועמים אותו, קוראים את מבט פניו, לומדים משהו על המצב הבריאותי שלו וכמובן על הכוונות שלו.

ההשפעה הפיזיולוגית של הנשיקות תלויות בהקשר בו אנו נמצאים. נשיקה יכולה להיות מאוד מינית בזכות טסטוסטרון המיוצר בגופנו. מצד שני נשיקה יכולה להיות מאוד רומנטית. נשיקה בפעם הראשונה, לעומת בפעם ה-1000, גורמת לנו להתרגש. ההתרגשות נובעת משני מוליכים עצביים מעוררים במח – דופמין ונוראפינפרין, אלו הופכים להיות פעילים כאשר אתה נכנס לסיטואציה רומנטית. נשיקה במערכת יחסים ארוכה יכולה להיות נשיקה אשר מספקת לנו בטחון או מהווה אישור של מגע.

מקור:
http://www.webmd.com/sex-relationships/features/kissing-benefits?page=2