נשואים פלוס

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(21302)-4

אם תרצו לקנות רכב חדש, תבקשו המלצות מההורים שלכם? ומה לגבי רכישת דירה? אז למה שלא נבקש מההורים שלנו גם עצות לזוגיות מוצלחת? מומחים טוענים שדווקא בעידן המודרני, כדאי לחזור לשיטות הישנות.

הספר Don'ts for Husbands and Don'ts for Wives משנת 1913 שראה אור במהדורה מחודשת, מציע לקוראים שלו עצות לחיי זוגיות טובים. נראה כי העצות שנחשבו למוצלחות במאה הקודמת, עדיין תקפות לימינו ולמוסד הנישואים המודרני. גם המומחים לזוגיות שהתראיינו לאתר WebMD  חושבים כך. הנה מספר שיטות שכדאי לנער מעליהן את האבק ולאמץ מחדש:

1.      האדיבות לא מתה – לילו וג'רלד לידס מחברי הספר Wonderful Marriage מציעים שתדברו עם הפרטנר שלכם באדיבות ובעדינות. ממש כפי שהייתם מדברים עם אנשים זרים.
 

2.      מכתבי אהבה – הרבה לפני שהיינו מחוברים לניידים ו-SMS, אנשים נהגו לכתוב מכתבי אהבה אחד לשני. ליליה פלגטר מחברת ספר בנושא מכתבי אהבה טוענת כי המכתבים מחזקים את האינטימיות שבין בני הזוג ומשמרים את הקשר בינהם. אל תשכחו כי בניגוד לסמסים, המכתב נשמר ויכול להוות מזכרת רומנטית.
 

3.      מיטת יחיד – פעמים רבות המתח מתחיל דווקא בחדר השינה. אחד נוחר, שני אוהבת לראות טלוויזיה בשעות לילה מאוחרות וכן הלאה. שינה במיטות נפרדות נראית אולי מוזרה אך לפעמים היא עוזרת להפיג את המתחים. יש זוגות שאף ישנים בחדרים נפרדים. זה לא מונע מהם לבטא את האהבה שלהם

4.      בילוי בנפרד – אל תצמצמו את זמן הבילוי שלכם. תיפגשו עם חברים אחרים ואפשרו לפרטנר שלו ליהנות גם הוא מבילוי עם חברים שלו. עודדו אחד את השני לפתח תחביבים חדשים בהם אתם לא לוקחים חלק.

5.      טפחו את עצמכם – אנחנו יודעים שאתם עסוקים ולוח הזמנים של צפוף מאוד אבל אל תזניחו את ההופעה החיצונית שלכם. תגיעו לדייט הבא שלכם כשאתם לבושים בבגדים הכי יפים שלכם. תנו לצד השני להרגיש שגם היום, אחרי כל-כך הרבה שנים, אתם עדיין משקיעים בו.

6.      ריקוד האהבה – לא סתם אומרים שהריקוד הוא שפת האהבה. בילוי על רחבת הריקודים יכול להצית מחדש את הניצוץ הישן

7.      יד ביד – זה אולי נשמע כמו קלישאה אבל החזקת ידיים היא סימן לאהבה ואינטימיות. נגיעה קלה יכולה לעורר את הפרפרים בבטן.