מונולוגים מהוואגינה – מה זאת בעצם אורגזמה נשית?

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(22167)5

האורגזמה הנשית היא אחת החידות הגדולות של האנושות (או לפחות של הגברים באנושות).
ידעתם שרק כ-25% מהנשים חוות אורגזמה בזמן קיום יחסים? או שבין 10-15% מהנשים לא חוו אורגזמה מעולם? כמובן שהמספרים האלה מקבלים את משמעותם האמיתית רק כשמשווים אותם למתרחש בצד הגברי של המגרש – כ-90% מהגברים חווים אורגזמה בכל פעם שהם מקיימים יחסי מין. פלא שהכינוי שלה בעברית הוא "אביונה"?

למה בעצם האורגזמה הנשית כל כך חמקמקה?

למעשה אם נדייק, לאורגזמה הנשית 4 שלבים:

בשלב הראשון, שלב פתיחת התהליך, הגוף מגיב בהזרמת דם לאיברי המין ולפטמות. השלב הבא הוא שלב בניית המתח, שלב מקדים לאורגזמה בו ישנה עלייה בקצב הלב ונשימה מהירה.
השלב השלישי הוא האורגזמה עצמה, המורכבת מסדרת התכווצויות של שרירי הרחם, הנרתיק ורצפת הרחם בזמן שתחושת חמימות מתפשטת בגוף האישה. השלב הרביעי הוא שלב הרגיעה, בו קצב הלב יורד, הנשימה חוזרת למצבה הרגיל והדם חוזר לזרום כסדרו.

אין בכוונתנו להפוך את הכתבה הזאת למדריך לגירוי האישה, מהסיבה הפשוטה שאין שיטה בדוקה אחת – אופן הגירוי והאזור המועדף משתנה מאישה לאישה. כל אישה עם מבנה גוף שונה ועם העדפות שונות. מרבית הנשים מגיעות לאורגזמה באמצעות גירוי ישיר של הדגדגן ובמקרים אחרים דווקא גירוי הנרתיק יביא את התוצאה המבוקשת. אצל אחרות נדרש גירוי של 2 האזורים גם יחד.
איך אפשר לדעת מה מתאים למי? פשוט מאד – ניסוי וטעייה.

המחסום העיקרי המונע מאישה להגיע לאורגזמה אינו פיזי בדרך כלל, אלא רגשי.
אם אישה חשה שלא בנוח, מוטרדת, עצובה, לחוצה, מהורהרת, או חשה רגשות אשמה, היא עלולה שלא להגיע לאורגזמה. לכן יש חשיבות גדולה למשחק המקדים. חשוב להיכנס לסיטואציה בצורה נינוחה ולדאוג לתנאים נוחים בסביבה כמו מקלחת חמה ומרגיעה, מוזיקה ברקע או מסאז' מרגיע להשכיח את צרות היום. חשוב גם להתאים את סביבת המיטה בצורה שתהיה נוחה ומזמינה.
אם בכל זאת את נתקלת בבעיות בהשגת אורגזמה, ניתן לדבר עם איש מקצוע. קיימות שיטות טיפול התנהגותיות שיכולות לסייע להגיע לאורגזמה המיוחלת!

http://health.yahoo.net/experts/womentoday/defining-female-orgasm