למה בעצם אנחנו אוהבים יחסי מין?

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(20195)4

למה סקס תופס מקום כל כך נכבד בחיים שלנו? יש מאות תירוצים למה "לא הלילה", החל מכאב ראש וכלה ב"סתם, לא בא לי", אבל מהן הסיבות ל"למה כן"? למה בעצם אנחנו כל כך אוהבים את זה? לטענת המדענים, לשאול אדם למה הוא עושה סקס זה כמו לשאול אותו למה הוא אוכל.

 

זהו צורך בסיסי שמוטבע בנו ממש כשם שמחשב מתוכנת לעבוד בצורה מסוימת. הדחף של המינים לקיים יחסים מגיע מצורך אבולוציוני להעביר הלאה את המטען הגנטי ובכך לתרום להמשך הישרדות המין שלהם. התרבויות האנושיות השונות שהתפתחו מאוחר יותר יצרו את החוקים החברתיים לפיהם מין מותר או אסור, וביחד איתם את ההסברים ה"רציונאליים" הניתנים כאשר אנשים נשאלים על הסיבות לרצונם לקיים יחסי מין. הסיבות שונות ומגוונות וכנראה בלתי נגמרות: אינסטינקט רבייה, חוסר ביטחון, הנאה, סקרנות ועוד ועוד.
 

שאלון שנערך ע"י פסיכולוגים בקרב 1,500 סטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטת אוסטין בטקסס, מצא כי המניעים מתחלקים ל-4:

סיבות גופניות: הנאה, הפגת מתחים, פעילות גופנית, סקרנות מינית, או משיכה לאדם אחר.

סיבות מבוססות מטרה: הבאת תינוק, שיפור המעמד החברתי (לדוגמה, כדי להיות פופולרי), או אפילו נקמה.

סיבות רגשיות: אהבה, מחויבות והכרת תודה.

וסיבות הנובעות מחוסר ביטחון: הגברת ההערכה העצמית, שמירה על בן/בת זוג לא נאמן, או תחושת חובה או לחץ.

דבר מעניין הוא ההבדל בגישה בין המינים. אצל גברים, הפוקוס בהתחלה הוא על הגוף והמראֵה, לעומת הנשים, אצלן הדגש הוא על הרגש במערכת היחסים. רק בהמשך החיים זה מתאזן: בסביבות גילאי 40-60 מערכת היחסים הופכת להיות חשובה יותר עבור הגברים והמראֵה – פחות ואילו אצל נשים מתחזק המניע של הסקס כמקור הנאה.

המחקר מראה על "התכנסות" בגישה של גברים ונשים לסקס. משאלון שמילאו סטודנטים בשנת 85 עלה כי רוב הסטודנטים הגברים עושים סקס ממניעים גופניים. אותו שאלון שנערך בשנת 2006 העלה שהרבה נשים מקיימות יחסים ממניעים פיזיים וגם הרבה גברים מקיימים יחסים ממניעים רגשיים. חשוב לציין כי ייתכן והשינוי לא מבטא שינוי מהותי בסיבות לקיום יחסים אלא רק שינוי במוּדעוּת למניעים.           

המחקר אחר הסיבות והמניעים לקיום יחסי מין מספק למטפלים ואנשי המקצוע מפתח לסייע לזוגות הנתקלים בקשיים מיניים בזוגיות שלהם.

 

http://www.webmd.com/sex-relationships/guide/why-people-have-sex