כשאת בוכה את לא יפה – עכשיו זה מדעי

 

 

 

 

כשיהונתן גפן כתב את השיר "כשאת בוכה את לא יפה" הוא בטח לא חשב שיהיה לכך הסבר מדעי.

 

מדענים ישראלים מnכון ויצמן למדע, גילו לאחרונה שרמת הטסטוסטרון של גברים יורדת כאשר הם מריחים דמעות אישה, אפילו אם אין כלל אישה בסביבתם.

הניסוי ביקש לבדוק האם לריח הדמעות של אישה השפעה על מידת ההזדהות, העצב, או המשיכה של גברים לנשים.

בתחילת הניסוי הגברים נתבקשו הגברים להריח צנצנות ובתוכן תמיסה של מי מלח ותמיסה של דמעות. לאחר שהריחו ולא ידעו להבחין בין התמיסות, הגברים הביטו בתמונות נשים ודירגו אותן על פי מידת המשיכה שחשו אליהן.

הממצאים של הניסוי הראו שגברים שהתמיסה שלהם הכילה מי-מלח, דירגו את הנשים שבתמונות במקום גבוה יותר מהגברים שהריחו דמעות. אולם מידת ההזדהות, והעצב של הגברים נותרה זהה בשתי הקבוצות.

המחקר אף אושש בבדיקה חוזרת; הגברים צפו בסרט עצוב, בעודם מריחים את הנוזלים השונים, מי-מלח ודמעות. הממצאים היו חד משמעיים. לאחר הרחת הדמעות, רמת הטסטוסטרון ירדה משמעותית, וכן שאר המדדים המצביעים על עוררות מינית, כדופק וצבע עור. ובשנית מדדי העצב וההזדהות נותרו זהים בשתי הקבוצות.

"המחקר מעלה מספר שאלות מעניינות" מסביר פרופסור נועם סובל ממכון ויצמן למדע "למשל, מהו החומר הכימי האחראי לתגובה הזו? האם סוגים שונים של מצבים רגשיים שולחים לסביבה איתותים שונים? האם הרכיבים שבדמעות נשים שונים מאלה שבדמעות גברים, או ילדים? המחקר הזה מחזק את הרעיון שאיתותים כימיים – גם כאלה שאיננו מודעים להם – שמשגרים בני-אדם, משפיעים על התנהגותם של בני אדם אחרים".

לדברי פרופסור סובל גם דמעות של מכרסמים מכילות חומרים כימיים המעבירים מידע, וככל הנראה התופעה הייחודית הזו אינה נחלתם של בני האדם בלבד.

 

מקור: http://www.webmd.com/sex-relationships/news/20110106/chemical-in-womens-tears-may-be-sexual-turnoff