5 מיתוסים על בטיחות מזון – תינוקות וילדים

ילדים אוכלים

לכבוד יום בטיחות המזון הבינלאומי, הנה חמישה מיתוסים – וכללים – שהביאו לפנינו רעות דחבש והדס כוכבי עקיבא, דיאטניות ילדים במכבי שירותי בריאות, מחוז דרום, לאכילה נכונה ובטוחה של תינוקות וילדים, שתסייע למנוע חנק, כוויות ונזקים שלעיתים עלולים להיות בלתי הפיכים. חשוב לקרוא!

1. רק תינוקות מתחת לגיל שנה נמצאים בסכנת חנק

לא נכון!

למעשה עד גיל 5 ישנה סכנת חנק. כל הפעוטות נמצאים בסיכון עקב דרכי אוויר צרות ולעיסה שאינה מיומנות דיה. בגיל זה ישנה חקירה דרך הפה, וישנה נטייה להכניס חפצים לפה. בגילאים מאוחרים יותר ילדים עלולים להיחנק גם משאיפה של צעצועים קטנים.

2. אסור לתת פיצוחים לילדים

נכון!

כל סוגי הפיצוחים, ללא יוצא מן הכלל, עלולים לגרום לחנק מתחת לגיל 5. יש להימנע גם ממזונות עגולים וקשים העלולים לגרום לחנק כמו פופקורן, סוכריות מציצה, ענבים וזיתים שלמים.

3. ילדים יכולים לאכול בזמן משחק, הליכה או ריצה. העיקר שיאכלו!

לא נכון!

כאשר הילד אוכל, רץ ומשחק בו זמנית, האוכל נשאר בפיו וסכנת החנק גדולה יותר. יש להקפיד להושיב ילדים בזמן האכילה.

4. בשנת החיים הראשונה, לא מומלץ לתת לילד ירקות ופירות שאינם טחונים מחשש לחנק

לא נכון!

בשנה הראשונה ניתן ומומלץ לתת פירות וירקות במרקם וגודל מתאים, כבר בשלב הטעימות.

בשלב הראשון, חשוב לטחון את הירקות והפירות או לתת אותם מבושלים. בשלב הבא, נרסק את הירקות והפירות עד שיהיו רכים, ובהדרגה נעבור לחתיכות קטנות בהתאם להתקדמות התינוק או הפעוט.

5. לא מומלץ לחמם תרכובות מזון לתינוקות במיקרוגל

נכון!

חימום נוזל במיקרוגל הוא לא אחיד, ועלול לגרום לכוויות בזמן האכילה. ניתן לחמם את המים במיקרוגל לפני ההכנה, לערבב היטב ולבדוק את הטמפרטורה של הנוזל על ידי טפטוף על גב כף היד לפני מתן הנוזל לתינוק.

 בתיאבון!