מטפלים בבן משפחה חולה? אנחנו כאן כדי לעזור

בישראל ישנם כמיליון וחצי בני משפחה מטפלים, מה שאומר שאחד מכל שלושה ישראלים מטפל בבן משפחה חולה. הטיפול, בין אם בהורה, אח או בן זוג , דורש לא מעט משאבים ומשפיע על המצב הפיזי והנפשי של המטפל וחשוב לדעת שאפשר לנהל את זה אחרת . בסרטונים מטה תקבלו את כל הכלים להתמודדות, מיצוי זכויות וטיפים לניהול אורח חיים בריא

סבא נכד משפחה טיפול

הזדקנות האוכלוסייה, העלייה בתוחלת החיים ובשכיחות המחלות הכרוניות מעלים את הצורך לערב בני משפחה בניהול המשימות הכרוכות בטיפול הרפואי בחולה.
התגייסות המשפחה לטיפול בחולה מהווה תנאי הכרחי לביצוע מכלול המשימות הנדרשות, בעיקר כאשר מדובר בצרכים בריאותיים מורכבים ורבים.

טיפול בקרוב משפחה חולה זו משימה מאוד מורכבת הכרוכה לעיתים גם בלחצים ומתחים פיזיים ונפשיים. מעמסת הטיפול על בן המשפחה המטפל זוהתה במחקרים כגורם סיכון להחמרה בבריאותו הפיזית והנפשית ולפגיעה באיכות חייו.

שמירה על אורח חיים בריא
בעזרת כלים פשוטים וניהול אורח חיים נכון, אתם יכולים להפחית עומס ולדאוג גם לעצמכם. כשאתם מטפלים בעצמכם אתם יכולים לטפל באחרים.
לצפיה >

מיצוי זכויות
לא כולם מכירים את הזכאויות  המגיעות להם ולבן המשפחה החולה, כמו חוק סיעוד בביטוח לאומי, ביטוח סיעודי, זכאות לתו נכה וזכויות נוספות.
לצפייה >

פעילות גופנית
לפעילות גופנית יש השפעה ישירה על מצב הרוח ועל הבריאות שלנו וככל שנהייה במיטבנו זה יעזור בטיפול בבן המשפחה שלנו.
לצפייה >

אנו במכבי מודעים לאחריות ולאתגרים הרבים – נפשיים, גופניים, חברתיים, משפחתיים ואף כלכליים, הכרוכים בטיפול באדם קרוב. השירות לעבודה סוציאלית מקדם מגוון גדול של פעילויות לבני משפחה מטפלים באמצעות עובדות סוציאליות במרכזים הרפואיים, במרפאות ובמכונים:
טיפול פרטני לחולה ו/או לבן המשפחה המטפל.

הנגשת מידע לגבי סיוע וזכויות

לתיאום תור לעובדת הסוציאלית במרכז הרפואי ללא עלות – 3555*