מה אוכלים סביב למדורה?

לג בעומר פנימי

בל"ג בעומר נהוג לאכול מאכלים שלרוב נחשבים לא בריאים במיוחד כמו נקנקיות וכמובן המון חטיפים וממתקים. אילנית (ילנה) סנדרוביץ, דיאטנית קלינית במכבי נותנת כמה רעיונות למזונות פחות מזיקים שעדיין יכולים לעשות המון שמח בפה מסביב למדורה.

ל"ג בעומר, היום ה- 33 לספירת העומר, הוא חג אהוב במיוחד הן על הקטנים והן על הגדולים. ביום זה חוגגים את זכר ניצחון בר כוכבא במרד נגד הרומאים, והמדורות הן סמל למשואות ולמדורות שהודלקו אז בראשי ההרים כדי להפיץ את נס המרד.

הבילוי במדורות נמשך בד"כ שעות רבות, ולרוב מלווה באכילת חטיפים וממתקים רבים לצד ה"קרטושקעס" (תפוחי אדמה). ברור ששיפוד המרשמלו המסורתי הוא חלק מהכיף, אך כיוון שזוהי ארוחת הערב של הילדים (וגם המבוגרים), כדאי לצמצם בממתקים ולאפשר ארוחה מזינה ובריאה באווירת החג.

ראשית, תפוחי אדמה במדורה הם אופציה מצויינת לפחמימה (שימו לב לאכלם ללא הקליפה).  כעת נותר להוסיף חלבון וירקות על מנת לקבל ארוחה בריאה ומאוזנת. אפשרות מעניינת לגיוון התפו"א היא להכין בטטות במדורה, וכן ניתן להביא פיתות או לחמניות מקמח מלא/כוסמין, טונה, ביצים קשות וטחינה, ולהכין סנדוויץ טוניסאי. לצד סלט ירקות מתקבלת ארוחה בריאה וכיפית.

אפשרות נוספת היא להכין פיתות עם פלאפל (כדורי פלאפל ביתיים) סלט ירקות, חומוס, טחינה ופיתות מקמח מלא/ כוסמין.

פלטת ירקות חתוכים יפה וצבעונית לרוב נחטפת באירועים אלו תוך דקות אחדות, ומצריכה מעט מאד זמן הכנה.

נצלו את האש והכינו מאכלים נוספים באווירת ל"ג בעומר שהילדים ישמחו לנסות: ניתן לצלות במדורה חצילים, שום, בצל, דלעת ערמונים, תירס ודלורית- פשוט לעטוף בנייר כסף ולהכניס למדורה כמו את תפוחי האדמה (שימו לב כי זמן הבישול שלהם קצר יותר מזה של תפוחי האדמה).

בגזרת הקינוחים ניתן להכין שיפודי פירות, פלטת פירות חתוכים ו"ארטיק אבטיח"- חותכים אבטיח למשולשים עם הקליפה, ומכניסים מקל ארטיק לכל משולש- תענוג!

בננות במדורה- חותכים בננות לפרוסות עם הקליפה, משפדים על שיפוד וצולים במדורה כמו את המרשמלו. לאחר הצלייה ניתן לפזר קינמון/ קקאו או מעט סירופ שוקולד. עצם החוויה לא פחותה משיפוד מרשמלו, והתוצאה טעימה הרבה יותר.

לא יכולים לוותר על החטיפים? הביאו כמות קטנה ובחרו כאלו שדלים בנתרן ובשומן כגון בייגלה או פופקורן.

הקפידו על שתיית מים והכי חשוב- תהנו!

חג שמח!