4 בעיות רפואיות נפוצות אצל גברים ודרכי הטיפול בהן

נחירות, התקרחות, בעיות בבלוטת הערמונית ואפילו רצפת האגן (לא רק נשים סובלות מזה מסתבר..) – בחרנו להתמקד ב-4 מצבים רפואיים שנפוצים אצלכם הגברים וריכזנו עבורכם 5 דרכי טיפול מהרפואה המשלימה להתמודדות איתם

חיפוש מהיר בגוגל של המונח ״בריאות הגבר״ מעלה הגדרה צרה מאוד של בריאות. ברור לכולנו, שבריאות הגבר מורכבת ממספר אלמנטים חשובים ולא מנושא אחד בלבד. לכן, בחרנו להתמקד במצבי בריאות משמעותיים אצל גברים, שמשליכים גם על הביטחון העצמי והחוסן הרגשי והפיזי:

אלופציה אנדרוגנית (התקרחות)
אלופציה אנדרוגנית אחראית על כ-95% ממקרי ההתקרחות: התקרחות באזור קדמת הראש (מה שמכונה ״מצח נסוג״) או בחלקו העליון של הראש (הפדחת).
נמצא כי הגורם להתקרחות זו הוא האנזים 5 אלפא רדוקטז, שממיר טסטוסטרון ל-DHT (דיהידרוטסטוסטרון), המדכא גדילת שיער.

מתברר שגברים קשורים לשיער ראשם הרבה יותר ממה שנדמה. אובדן השיער עלול לערער את הבטחון העצמי, וישנם אלו שסובלים מבודי-שיימינג (בושה בשל מראה גופני) סביב ההתקרחות.
ישנם טיפולים שונים שיכולים לעזור וכמובן שיש גם אפשרות לפנות לרפואה משלימה. לראייה, מחקר משנת 2011 בדק את היעילות של טיפולי דיקור לעומת תרופות מסוימות ומצא שדיקור יעיל יותר.
בנוסף, צמחי מרפא הניתנים על ידי נטורופת.ית עשויים להוריד את רמות ההורמון DHT שאחראי בין השאר להתקרחות אנדרוגנית.

נחירות
לרוב מדובר על תופעה שמפריעה פחות לגברים ויותר לאלו שלצידם בלילות ובשנ״צ😊
פעמים רבות מדובר על שינוי פשוט יחסית שיוכל להקל על המצב והנחירות יוקלו באופן משמעותי, אך לעתים הנחירות מעידות על מצב בריאותי שיש להתייחס אליו ברצינות.

כשליש מכלל הגברים נוחרים מסיבות שונות החל בעלייה במשקל, מבנה של איברי הפה והאף (כגון ענבל מוגדל, שקדים מוגדלים, חסימה באף ועוד), ועד דום נשימה בשינה.
הטיפולים המערביים בנושא כוללים מדבקות, מסיכה המזרימה חמצן, התקן לקידום הלסת, וניתוח במקרה הצורך.
הקפדה על תזונה מסודרת ומותאמת אישית על ידי נטורופת.ית יכולה לסייע בירידה במשקל ובכך להקל על הנחירות.

בלוטת הערמונית
בלוטה שמדברים עליה יותר ויותר ככל שמגיעים לגיל 50 ומעלה, וזאת עקב העובדה שבגילים אלו השכיחות להגדלה שפירה של הבלוטה עולה באופן משמעותי.
בלוטת הערמונית ממוקמת ברצפת האגן של הגבר, במוצא שלפוחית השתן, מבנה אנטומי שמסביר את הסימפטומים של הגדלה של הערמונית, כגון תכיפות ודחיפות במתן שתן, כאבים בזמן הטלת שתן ועוד.
ישנו טיפול תרופתי להגדלה שפירה בערמונית, וישנו ניתוח לכריתת הבלוטה. לצד זה תוספי תזונה, צמחי מרפא וכן דיקור עשויים לסייע לשיפור הפרעות במתן שתן.
טיפולי מגע כגון שיאצו ורפלקסולוגיה עובדים על הבלוטה מבלי לעבוד ישירות על האזור, יעזרו להניע את הנוזלים בגוף וכך להקל על התכיפות במתן שתן.

בעיות רצפת אגן
בעוד הנושא מדובר מאוד בכל הקשור בנשים, כשזה נוגע לגברים, רצפת האגן אינה זוכה לחשיפה נאותה.
בעיות ברצפת האגן הגברית באות לידי ביטוי הרבה פעמים לאחר ניתוח לכריתת בלוטת הערמונית, אך גם במצבים של עצירות כרונית, ניתוחי טחורים, תזונה לקויה ועוד.

בעיות שליטה בסוגרים הן טעונות וקשות, והרבה פעמים הם מעדיפים ״לסבול בשקט״ ולא לשתף בבעיה, לאור מיעוט הדיון סביב נושא רצפת האגן של גברים. חשוב לדעת שגם בעניין זה יש טיפול וניתן לעזור לגבר שחווה קושי בנושא. טיפול בשיאצו, דיקור וצמחי מרפא עשויים לסייע בבעיות ברצפת האגן.
טיפול המשלב דיקור עם נטורופתיה יוכל להתייחס לשורש הבעיה ובתופעות הנלוות לה, וכך לשפר את איכות החיים שלכם הגברים.

מצבים אלו הינם בעלי פוטנציאל גבוה לערעור הביטחון העצמי, ויכולים להיות קשים להתמודדות ברמה פיזית ורגשית.

אנחנו במכבי טבעי פה כדי לעזור.
מוזמנים להתקשר כדי לקבוע תור או סתם להתייעץ 6395* ואם אתם כבר חברי מכבי תוכלו להתחבר ישירות לאתר מכבי טבעי עם הסיסמא והיוזר שלכם ממכבי אונליין

לזימון תור >>

____________________
מקורות מידע:
נחירות, בלוטת הערמונית, התקרחות בויקיפדיה:
https://he.wikipedia.org/
נחירות- מרכז הרפואי שמיר:
https://www.shamir.org/he/patientportal/menhealth/snoring/

רצפת האגן בגברים- דבי דרסלר:
http://debbiedresler.co.il/%D7%A8%D7%A6%D7%A4%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%92%D7%9F-%D7%91%D7%92%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D/

התקרחות- האתר של לילך נהרי:
https://www.naturemed.co.il/%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%A8-%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%98%D7%91%D7%A2%D7%99