ארוחת בוקר של אלופים

ילד אוכל

הילדים חזרו היום אל הגנים ואל בתי הספר, ואחת הדאגות העיקריות שלנו, ההורים, היא מה לשלוח עם הילדים לאכול. אומנם, בתור הורים כדאי לחשוב לא רק על ארוחת העשר, אלא גם על ארוחת הבוקר. טל קוטלר, דיאטנית במכבי, משתפת מידע חשוב על הארוחות החשובות שילוו את הילדים לאורך שנת הלימודים.

ארוחת הבוקר, הארוחה הכי חשובה ביום, פותחת את היום ושוברת את הצום הארוך של הלילה. זוהי ארוחה הנותנת תמיכה תזונתית לילד למשך כמעט כל יום הלימודים. מומלץ להתחיל את הבוקר, עוד בבית, בארוחה קלה. ברוב הבתים אין פנאי או זמן מיותר בבוקר, ולכן הארוחה חייבת להיות קטנה וזריזה. ישנן כמה אפשרויות טובות לארוחה זו:

  • גביע יוגורט
  • כוס חלב
  • פרוסת לחם אחת עם ממרח לא מתוק
  • קורנפלקס לא מתוק/גרנולה עם חלב או עם יוגורט

הארוחה הבאה, בדרך כלל בין השעות 9:30-10:30, נאכלת בגן או בבית הספר.  מומלץ שארוחת העשר תהיה יותר משמעותית מבחינת ההרכב שלה, כיוון שבשעה זו הילד כבר רעב, וזקוק לארוחה מזינה שתחזיק אותו עד ארוחת הצהריים. הבחירה השכיחה והמוצלחת ביותר היא כריך, שילוב של פחמימות מורכבות עם ממרח עשיר בחלבונים או שומנים, בתוספת של פרי ו/או ירק.

אילו מאכלים כדאי לשים בתוך כריך?

כדאי להכין את הכריך מלחם \ לחמניה \ פיתה מדגנים מלאים כמו חיטה מלאה או שיפון. המילוי יכול להיות גבינות מכל הסוגים, ביצה קשה, חביתה, טונה, אבוקדו, טחינה, חומוס או פסטרמה. במידה והילד מתעקש על ממרחים מתוקים, מומלץ להגבילם לפעם בשבוע. בנוסף לאכילה מאוזנת, שתיית מים היא חשובה לא פחות. מומלץ לתת לילד בקבוק קטן (כחצי ליטר) של מים, ולא של שתייה ממותקת, שיספיק לו למשך יום הלימודים.

בתיאבון ולרוויה!