שלום ולא להתראות – נפרדים מהמוצץ

הורים ותינוק

זוכרים את הפעם הראשונה שהתינוק שלכם הצליח למצוץ את המוצץ מבלי שיפול? כמה שמחנו שאביזר כה קטן ופשוט מצליח להרגיע את התינוק. כשהילד כבר גדל, והולך לגן, הוא אמור להצליח להרגיע את עצמו ללא המוצץ. אבל מה עושים כשהילד פשוט מסרב להפטר ממנו?

אמנדה רוק מסבירה למגזין About של הניו יורק טיימס ומציעה כמה דרכים להפטר מהמוצץ.

מכירים את שיטת ה"זבנג וגמרנו"? היא לא פשוטה, עלולה לגרום לכמה דמעות והתקפי זעם, אבל בסופו של דבר, אם אתם מצליחים לעמוד על שלכם, מובטחים לכם מאה אחוזי הצלחה. אתם יכולים לנסות גם להעלים את המוצץ בהדרגה, עד שהילד יבין שהוא לא זקוק לו יותר. ניתן לגייס גם כמה שיטות יצירתיות יותר כמו להסביר לילד שפֵיית המוצץ עומדת להגיע ולהחליף את כל המוצצים בהפתעה, משהו שהילד שלכם ישמח לקבל כמו צעצוע, או בובה. או לבקש מהילד לאסוף את כל המוצצים בבית במעטפה כדי שתוכלו לשלוח אותם בדואר לתינוקות שזקוקים להם…

שיטה פחות מומלצת היא טבילת המוצץ במזון שיגרום לילד להרתע ממנו כמו מיץ לימון. מומלץ להתייעץ עם רופא או רוקח לפני שאתם נוקטים בפעולה זו.

בכל דרך בה תבחרו, חשוב מאוד לוודא כי אין עוד מוצצים בבית. "אחרי שהילד שלכם יצליח סוף כל סוף להגמל, לא תרצו שהוא יפגוש שוב באותו "חבר ישן"" מסבירה אמנדה.

ואולי השיטה הטובה ביותר היא להניח לכך. הילד שלכם לא ימצוץ את המוצץ לנצח (ראיתם לאחרונה מבוגרים מסתובבים עם מוצץ בפה?) ובדרך הזו, הסיכוי שהילד שלכם ירצה להחליף את הרגל המציצה במשהו אחר כמו מציצת אגודל או גסיסת ציפורניים קטן יותר!

לכתבה המלאה: http://preschoolers.about.com/od/development/a/Pacifier-Weaning-Tactics.htm