שומרים על כושר בתקופת החגים

22805-Blog-Photo-NEW_Bari-(21011)3

תקופת החגים היא תקופה מועדת לפורענות בכל מה שקשור לדיאטה ושמירה על המשקל. הארוחות המשפחתיות, הפיתויים הרבים, ולוח הזמנים העמוס מקשים עלינו לשמור על תזונה נכונה ויתרה מזאת מוציאים אותנו משגרת הפעילות הגופנית שלנו. מומחי מכבי ממליצים לא לוותר על פעילות גופנית בתקופת החגים, ואפילו להגביר אותה כדי לשרוף את עודף הקלוריות מארוחות החג הרבות.

ישיבה בבית גורמת לזלילת יתר ואינה תורמת לשרפת קלוריות. לכן, הדבר הנכון לעשות הוא לצאת מהבית. בין ארוחות החג בחרו בפעילות מהנה לכל המשפחה כרכיבה על אופניים או טיול בחיק הטבע. נסו להגיע לארוחות החג ברגל, או צאו לסיבוב גדול לפני ארוחת החג וגם לאחריה.

אם נשארתם בבית, נסו לפצות על חוסר הפעילות ע"י ביצוע פעילויות מעבר ל"רביצה" ו"זלילה" – שחקו בכדור, עלו ורדו במדרגות ולא במעלית, התנדבו להוריד את הפח, הורידו את הכלב ועשו סיבוב סביב השכונה.

לאחר החגים, חיזרו מהר ככל האפשר לשגרת הכושר. קבעו את סדר היום מחדש ונסו להכניס פעילות גופנית חדשה נוספת כגון  – ריצה, הליכה, שחייה, יוגה אירובי או חדר כושר.

הקפידו כי כל אימון כושר כזה ימשך לפחות 45 דקות. רצוי לשלב תרגילי חיטוב אותם ניתן לבצע בימים שאינכם עושים פעילות אירובית. נסו יוגה פילאטיס ואפילו ריקוד.