מותק, הילדים התבגרו: איך יוצאים לחופשה עם מתבגרים ונשארים בחיים?

ילדים קטנים ומתבגרים בחופשה

הקיץ מגיע ועמו החופשות המשפחתיות. למשפחות עם ילדים צעירים זהו תענוג צרוף, אך ככל שהזמן עובר, הילדים מתבגרים ומגיעים לגיל ה"טיפש-עשרה" (הילדים הופכים לבני "עשרה" והמבוגר הופך "טיפש"…), דבר שהופך את החוויה למורכבת יותר. ליקטנו עבורכם מספר עצות איך לעבור את הטיול המשפחתי כהורים למתבגר ואפילו ליהנות מזה.

צרו תיאום ציפיות בטרם היציאה לחופשה. חופשות הן הזדמנות מצוינת להירגע, לצבור כוחות וליצור זיכרונות משותפים. אך כדי שהן אכן יצאו לפועל כמתוכנן, יש לקיים תיאום ציפיות לגבי התנהלות הטיול.רצוי לקיים את השיחה בפורום משפחתי ולקבוע בה כללים שיש לשמור במהלך הטיול. שעות כיבוי אורות, שעות התעוררות והתארגנות וכללי התנהגות צריכים לעלות בשיחה זו, בטרם היציאה לטיול. יש להזכיר להם שעמידה בכללים תבטיח שהטיול יהיה מוצלח, אך חשוב לזכור שזהו גם הטיול שלהם ואם יש אפשרות להתגמש ולהוריד לחץ – אפשר ואף מומלץ.

תנו להם לקבל החלטות חשובות. היפכו את המתבגר לשותף בתכנון הטיול. פעולה זו תסייע ביצירת תחושת אחריות ושוויון בנטל ויאפשרו לו להרגיש שהוא משפיע. אם כבר תכננתם את יעד הנסיעה, אפשרו לו להחליט על אופי הטיול ולבחור את האטרקציות. אך זכרו, מרגע שנתתם לו לקבל את ההחלטה – אתם מחויבים להחלטתו.אם זיהיתם טעות בתכנון העירו לו עליה ותנו לו למצוא פתרון חלופי.

אפשרו להם להזמין חבר. הזמנה של חבר לטיול היא דילמה שמעסיקה הורים למתבגרים. לרוב רצוי להזמין חבר מוכר וותיק, אך זו יכולה להיות גם הזדמנות טובה להעמקת הקשר עם חברים חדשים.
חשוב לערוך שיחה מקדימה עם הורי הילד המצטרף על מנת לקבל את אישורם ולשמוע האם יש סייגים שחשוב להיות מודעים אליהם. שתפו גם את הילד המצטרף בתיאום הציפיות לגבי ההתנהלות וכללי ההתנהגות בטיול.

זכרו, זוהי גם החופשה שלכם. חשוב שתנצלו את החופשה גם בשביל לנוח וליהנות. לקיחת הפסקה מקשיי היום יום חשובה ותאפשר לכם לחזור לשגרה רעננים ועם כוחות מחודשים. לכן עליכם לזכור לא להעמיס על עצמכם יותר מידי מטלות ולשמור גם שעות למנוחה ורגיעה. היעזרו באחים הבוגרים ובקשו מהם להשגיח על אחיהם הקטנים בזמן שאתם מנצלים את הזמן הזה לנוח קצת.

רוצים עוד טיפים מועילים לתכנון החופשה?

היכנסו:

http://parentingteens.about.com/od/travelwithteens/ss/teen_vacation_6.htm