ט"ו בשבט, לא רק פירות יבשים…

זמן קריאה: 3 דקות
|
24 בינו' 2016

קערות ירקות ופירות

ט"ו בשבט מזוהה בצורה כמעט אבסולוטית עם פירות יבשים, אך למעשה אפשר (וכדאי) לנצל אותו כדי ליהנות מכל השפע שמקיף אותנו, שיר הלפרט ישראלי, דיאטנית קלינית במכבי מסבירה כיצד.

חג ט"ו בשבט נותן לנו הזדמנות מצוינת ליהנות ממגוון של טעמים, מרקמים וצבעים של פירות וירקות טריים וכמובן אגוזים, פיצוחים ופירות מיובשים. זהו חג קליל וכייפי בו כל אחד מאתנו יכול לבחור לקשט כל מנה ביתית פשוטה או חגיגית של סלט, פשטידה, כריך או תבשיל בפרי מיובש, חתיכות אגוזים או תיבול בעלים מצמח תבלין טרי ורענן.

העניין הוא הפשטות שבדבר. גשו לחנות הטבע או לסופר הקרובים לביתכם וחפשו לאיזה פרי, אגוז או ירק אתם הכי נמשכים והוסיפו אותו לסל הקניות שלכם.

ירקות – רובנו קונים רוב השנה ירקות בסיסיים כמו עגבניה, מלפפון, גזר או פלפל. נצלו את החגיגיות ושלבו בסל הקניות שלכם ירק עונתי שאתם פחות מכירים כמו: אפונת שלג, חסה מיוחדת, עגבניות מנומרות, ברוקולי טרי, עלי סלק או אורוגולה כדי שתהיה תחושה של התחדשות ורעננות, חג לאילנות לא?

פירות – הפירות המיובשים בריאים כשהם מתייבשים באופן טבעי כדוגמאת התמרים לסוגיהם (שמתייבשים כחלק מתהליך ההבשלה הטבעי שלהם על העץ) או מיובשים  בשמש (בעקר בגידול אורגני או בטכניקות ביתיות שונות) ולא באמצעות ייבוש תעשייתי ושימוש בחומרים משמרים (גופרית וכדומה). חשוב ביותר לקנות אריזות סגורות ולקרוא את פירוט הרכיבים על גבי האריזה. אל תקנו את המוצר אם ישנן תוספות או מספרי E מעבר לפרי עצמו. זיכרו שפרי מיובש בשמש ישמר לפחות זמן וצבעו יראה שונה ובדרך כלל יותר כהה לעומת זה הזרחני התעשייתי (משמש כתום לעומת חום כהה).

אגוזים –  בחג הזה אמליץ לכם לטעום סוג אחד או שניים של אגוז או זן של גרעין שעוד לא הכרתם. ישנם מיני אגוזים וגרעינים רבים. מומלץ לאכול אותם כשהם טבעיים ולא קלויים כדי ליהנות מכל הויטמינים והמינרלים הרבים שבהם. ניתן לשלב אותם במאפים, בסלטי ירקות, בתבשילי אורז/חיטה/קוסקוס או דגנים אחרים כמובן.

קחו לכם חופן אגוזים/גרעינים/שקדים עם 2 יחידות פרי מיובש גדול כחטיף אנרגיה ביתי וטבעי בין הארוחות ליד כוס מים או תה צמחים, תענוג של בריאות!

צמחי תבלין – הכי כיף וחגיגי לקפוץ למשתלה ולהתחדש בעציץ או אדנית של צמחי תבלין לפי העדפתכם לשימוש בבישול (כדוגמא: זעתר, ריחן, כוסברה, קורנית, אורגנו וכדומה) או להכנת חליטת תה (למון גראס, לואיזה, לימונית, נענע, זוטא). את הפטרוזיליה והשמיר שאתם צורכים בכמויות גדולות תוכלו לקנות כבר בסופר, מדובר על התיבול שצריך בכמות קטנה למתכון כזה או אחר וחבל לקנות חבילה ולזרוק את מה שנשאר.

זיכרו, במקרה של פירות וירקות, הכי טרי וטבעי זה הכי בריא! שיהיה לנו חג שמח טעים ומזין 🙂