חג פורים: המדריך המלא לחג בטוח ושמח

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים תחפושות? אילו ממתקים מומלץ לשים במשלוח מנות? באיזה גיל מותר לאכול אוזני המן? מידע חשוב לפורים שמח ומבדח

תחפושות בטיחותיות לפורים

אין ספק שפורים הוא אחד החגים האהובים בשנה ובצדק. ליום אחד אנחנו מרשים להם (וגם לעצמנו) להיכנס לדמות ולהתחפש למי ומה שרוצים, להיות יצירתיים ולהפגין כשרון. אבל לצד היצירה והשמחה, חשוב לעקוב אחר כמה כללים כדי לשמור על בטיחות ילדינו.

מה לשים במשלוח מנות? תלוי בגיל הילדים

אוזני המן – לילדים עד גיל 5 שנים אסור לתת אוזני המן במילוי אגוזים, בוטנים או שקדים – אלא אם כן מדובר בממרח חלק או באבקה ללא חתיכות.
סוכריות קשות, סוכריות על מקל, מסטיק ופופקורן – אינם מתאימים למשלוח מנות לילדים מתחת לגיל 4.
מרשמלו, סוכריות טופי, סוכריות גומי, עדשי שוקולד וביסלי – אינם מתאימים למשלוח מנות לילדים מתחת לגיל 3.

איך לבחור תחפושת בטיחותית לילדים?

מכינים תחפושת בבית? מעולה! זה כיף וגם אקולוגי. רק חשוב לא לעשות שימוש בחומרים דליקים כמו צמר גפן ונוצות. בנוסף הימנעו משרוכים וחוטים ארוכים העלולים להיכרך סביב הצוואר.
אביזרים – אל תקנו אביזרים ללא תקן. בדקו שהמוצר מכיל הוראות שימוש בצורה ברורה, כולל שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל. הימנעו מאביזרים הנראים ככלי נשק אמיתיים.
איפור – מומלץ להשתמש רק באיפור הכולל אישור של משרד הבריאות. איפור ללא שם של יצרן/יבואן ואזהרות עלול להיות מסוכן.
מסכות – מומלץ להימנע משימוש במסכה מתחת לגיל 8. ואם בחרתם במסכה ודאו שפתחי העיניים מאפשרים שדה ראייה שאינו מוגבל, ושימו לב שהמסכה מאפשרת מעבר אוויר בחופשיות. הכי חשוב: לא חובשים מסכה על הפנים בחציית כביש ובסביבת כלי רכב.
נוחות מעל לכל – חשוב לוודא שהתחפושת נוחה לילדים ומאפשרת תנועה חופשית כולל נעליים נוחות למניעת נפילות.
עדשות צבעונית – לפני כל שימוש בעדשות חשוב לעבור הדרכה לשימוש נכון ובטוח. במצבים של אלרגיה או יובש בעין הימנעו משימוש בעדשות.
קונים ברשת? מומלץ לקנות בחנויות מוכרות ולוודא כי התחפושת עומדת בתקנים אמריקאים או אירופאיים (חומרים שאינם דליקים, ללא שרוכים שעלולים להיכרך סביב הצוואר, ללא חלקים חדים או אביזרים שעלולים להיתלש).

הכתבה בשיתוף ארגון בטרם. למידע נוסף בנושא בטיחות הכנסו ללינק >> https://www.beterem.org/