ובמקום הראשון: הממרח!

זמן קריאה: דקה אחת
|
12 באוג' 2018

בואו נודה על האמת, פרוסת לחם כשלעצמה קצת משעממת אם לא מרוח עליה משהו… ממרחים הם עולם שלם של טעמים ומרקמים, צבעים וניחוחות שיכולים לגרום גם לפרוסת הלחם הכי פשוטה, להפוך לחגיגה אמיתית. אך את זאת יש לזכור: ממרחים יכולים להיות גם מאד לא ידידותיים לבריאותנו ועדיף להימנע מכאלו שמכילים יותר מדי סוכר, מלח, חומרים משמרים וכיו"ב מרכיבים שאינם יפים לבריאות. אז אילו ממרחים הכל זאת מומלצים? דיאטניות מכבי ליקטו עבורכם כמה דוגמאות. בתיאבון!

חומוס, טחינה, גבינה שוקולד הם ממרחים פופולאריים ומוכרים אבל מסתבר שיש עוד המון ממרחים שיכולים לשדרג כל סנדויץ גם מבחינת הטעם וגם מבחינת הערך התזונתי:

ממרחים מלוחים :

  • פסטו- ממרח פסטו בהכנה ביתית כולל בזיליקום,פטרוזיליה, שמן זית ואגוזים מכיל מריכיבים מצוינים, שמהווים תוספת מעולה של ויטמינים, נוגדי חמצון ושומנים בריאים, אםן נוסיף גם טופו ונערבב הכל ביחד בבלנדר , יתקבל ממרח עשיר גם בחלבון וסידן.
  • חומוס שעועית לבנה- מכינים כמו חומוס רק במקום גרגרירי חומוס שמים שעועית לבנה מבושלת גיוון נחמד ומעניין ועשיר בסידן .
  • גבינת שקדים- למי שמתחשק טעם מיוחד או למי שחלב עושה לו "בלאגן" בבטן אפשר להכין בקלות גבינת שקדים:כוס שקדים קלופים מושרים במים( כ-3-4 שעות), חצי כוס מים, מלח ומיץ לימון לפי הטעם. אפשר לשדרג עם שום, שמיר, בצל ירוק או פפריקה. מכניסים הכל לבלנדר והנה יש לנו יופי של גבינת שקדים.
  • חומוס וטחינה – גם אם אתם יותר "שמרניים" ואוהבים את הממרחים הרגילים כדאי להשקיע כמה דקות ולהכין חומוס ביתי מגרגירי חומוס. ואת הטחינה נבסס על טחינה גולמית משומשום מלא שמכילה הרבה יותר סידן, ברזל,ויטמינים ומינרלים לעומת טחינה שאינה משומשום מלא.

ממרחים מתוקים :

  • ממרח שקדים/בוטנים ( שעשוי מ-100% שקדים/בוטנים ואינו מכיל סוכר) עשיר בקלוריות ולכן מתאים גם לילדים שצריכים העשרה קלורית. אם רוצים להמתיק במעט, אפשר למרוח שכבה דקה של ריבה טבעית(100% פירות) ולקבל סנדויץ טעים ומתוק.
  • טחינה גולמית משומשום מלא+ סילאן- ממרח קל להכנה עם מרכיבים שתמיד יש בבית נותן טעם מצוין של חלבה.