"הכל אני יכול בחופש הגדול …"- גם לשמור על תזונת הילדים.

זמן קריאה: 2 דקות
|
2 ביול' 2015

האם באמת אפשר "הכל" בחופש הגדול? גם לשמור על סדר יום של ארוחות מסודרות, על אכילת מזון בריא ועל משקל ילדנו? התשובה לכך היא בהחלט כן. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיכולים לעזור לעשות זאת:

ילדים אוכלים

  1. כשאין לימודים הילדים מתפתים לישון עוד שעה או שעתיים ולפעמים עד הצהריים. זה יכול לשבש את כל סדרי התזונה שלהם. מה עושים? קבעו ביחד עם הילדים שעה בה קמים בבוקר וכוונו שעון מעורר.
  2. עזרו לילדיכם להתחיל את היום ברגל ימין על ידי אכילה של ארוחת בוקר מזינה ובריאה, המכילה פחמימות, חלבונים וויטמינים, אשר תעניק להם את הכוח לשרוד כל קייטנה, בלוי בים או בבריכה ותעזור להם להרגיש פחות צורך לנשנש בהמשך היום
  3. ציידו אותם תמיד בבקבוק המכיל מים. כל שתייה אחרת, בעלת תוספת של סוכר כמו מיצים ממותקים, שוקו קנוי ואף מיצי פירות טבעיים למיניהם, מכילים כמויות גדולות של סוכר אשר תורם קלוריות ללא שום ערך תזונתי. ולעיתים משקאות אלו מכילים גם תוספי צבע וחומרי טעם וריח אשר מזיקים מאוד לבריאות.
  4. תכננו מראש את הארוחות גם כשהילדים מבלים בחוץ ושלחו איתם מזון מהבית. רוב התפריטים בים, בבריכה ובמקומות בילוי נוספים כוללים: שניצל מעובד ומטוגן בפיתה, נקניקיה בלחמנייה, מלאווח עשיר בשומן, ולסיום- חטיפים וארטיקים מלאי סוכר. מנעו מראש את הפיתוי שבקניית המאכלים האלו, והכינו בבית כריכים בריאים. הם יכולים להיות מורכבים מלחם/ לחמנייה/ פיתה מדגנים מלאים (אשר יעניקו לילדיכם תחושת שובע ממושכת), מילוי בריא (גבינות עד 5% שומן, טחינה ביתית, חביתה, אבוקדו…) וירקות בשלל צבעים (כדאי לקחת אותם בנפרד ולא בתוך הלחם – ילדים לרוב מעדיפים לחם שאינו רטוב)
  5. הכינו ביחד עם הילדים פינוקי פירות בבית וקחו איתכם לדרך. אפשר להכין ארטיקים ביתיים מפירות, להכין שיפודי פירות צבעוניים ולהקפיא אותם, או לחתוך פירות של קיץ לסלט פירות צבעוני.
  6. כאשר הילד מעוניין באכילת חטיף, הסכימו מראש לפני היציאה מהבית על ממתק/ חטיף אחד לבחירתו, בהתאם למיקום בו תבלו.
  7. חזרו הביתה והשתדלו לשבת לאכול יחדיו ארוחת ערב משפחתית בה תוכלו לשתף את כל בני המשפחה בחוויות היום. ארוחה זו, מעבר לכך שהיא מגבשת, שומרת על הרגלי התזונה של הילדים והמשפחה כולה.
  8. קבעו שעה בה הילדים הולכים לישון, בכדי לאפשר להם מספיק שעות שינה וגדילה. שנת לילה טובה תעזור להם לצבור כוחות לקראת היום המהנה הבא של החופשה.