אוכלים נכון – גם בקיץ!

זמן קריאה: 2 דקות
|
7 ביול' 2013

22805-Blog-Photo-NEW_Mishpaha-(21302)-1

הקיץ כבר כאן במלוא עוזו והילדים בחופש גדול של חודשיים מהלימודים. אפשר בקלות להפוך את התקופה הזאת לחגיגת ממתקים ארטיקים וחטיפים שתזיק לשיני הילדים ותפגע בתזונתם, או שאפשר לנצל את השפע שקיים בשוק ולשלב בחוכמה בין המזונות וליהנות מכל העולמות בלי לצרוך רק ג'אנק פוד. דבי אילת דיאטנית קליניתMsC, RD מציעה מספר כללים וטיפים לשמירה על תזונה בריאה בתקופת הקיץ.

לא צריך להגזים, לא לכאן ולא לכאן. מותר לתת לילדים להיות ילדים, ליהנות מהקיץ ולהתיר קצת את הרסן מימים רגילים בשנה אבל פה הדגש הוא על איזון וגיוון. ראשית יש לגוון בין קבוצות המזון, חשוב לאכול כל יום מאכלים מכל קבוצת מזון (דגנים, ירקות, פירות, חלבונים–חלב, בשר, עוף, דגים, קטניות ושומנים(. שנית, חשוב לגוון במזונות שאוכלים מידי יום בכל קבוצה, כדי לא ליצור מצב של שהתפריט מבוסס רק על פרטים בודדים.

דבר שחשוב לזכור להקפיד עליו במיוחד בימי הקיץ וללא קשר לסוגי המזון שאוכלים, הוא שתיית מים. חשוב לצרוך נוזלים בכל שלב ביום ללא קשר למצב הצמא. מומלץ לצרוך בממוצע בין 8-10 כוסות ליום. קל מאד להתייבש ולאבד נוזלים בקיץ ולכן חשוב להרגיל את הילדים כבר מגיל צעיר לשתות שתיה לא מוגזת או ממותקת.

את הקיץ החם צריך לצנן עם מזונות קרירים, לכן נחלק אותם ל-3 קבוצות שחשוב שיוגשו בכל יום לשולחן:

א.  ירקות: בשלל צבעים, צורות וטעמים, מומלץ לצרוך מדי יום ירקות בחמישה צבעים, כיוון שלכל צבע יתרונות תזונתיים שונים. השאירו לכם ירקות קלופים וחתוכים במקרר לרעב הקטן של אחרי הצהריים שיהיה לכם מה לכרסם בזמן שהחטיפים יתחילו לקרוץ אליכם.

ב. פירות:  עשירים בוויטמינים, מינרלים, סיבים, מים ורכיבים נוספים, אך הם מכילים גם סוכר. חשוב לדאוג לפירות עונתיים נקיים בבית כחלופה בריאה וטעימה למשהו מתוק.

ג.  מוצרי חלב: מקור חשוב לחלבון, סידן ורכיבים נוספים, מומלץ לצרוך לפחות שלושה מוצרי חלב ביום. יוגורטים, יוגורט עם פרי, בייגלה מקמח מלא טבול בלבנה, פשטידת גבינות וירקות, קרקרים מחיטה מלאה עם קוטג' או גבינות אחרות – איך שמתחשק לכם.

שיהיה קיץ מרענן ונעים!