סיימנו לרוץ… ומה עכשיו?

אישה רצה
אז סיימנו לרוץ בגאווה. החבר'ה הריעו לאורך הריצה, אפילו תיעדנו בסלפי מרגש… ומה עכשיו? איך חוזרים לשגרה מבלי שנרגיש את השרירים או שנחוש עייפות? האם אפשר לאכול כרגיל או שכדאי לצום יום וחצי? ניר פינק, דיאטן, ורונן זרנקין, פיזיותרפיסט ממכבי שירותי בריאות, שיתפו אותנו בכמה טיפים קצרים שיעזרו לנו לחזור לשגרה 

  1. לא לבצע מתיחות כלל: מתיחות מגבירות מיקרו קרעים הקיימים ממילא בשל המאמץ הפיזי החריג. בכל פעילות גופנית, ובעיקר במאמץ בעצימות גבוהה, עלולים להיגרם מיקרו קרעים לרקמות שריר ורקמות רכות אחרות שמשתקמות בחלוף הזמן לאחר מנוחה.
  2. בימים שלאחר המירוץ, רצוי לבצע פעילות גופנית ללא צורך בעמידה: שחייה, אופניים, אפילו שחמט. זאת על מנת להקל על שרירי השלד ולהשיל עומס לקבוצות שרירים אחרות.
  3. הידרציה: במהלך המאמץ נצרכות כמויות גדולות של נוזלים לצורך קירור הגוף, בעיקר דרך הזעה. שתייה במהלך הריצה מפצה חלקית על צריכה גבוהה זו, ולכן עם תום המאמץ יש להעמיס חזרה נוזלים. כאשר צבע השתן חוזר לצבע נורמלי כמדי יום יום – ניתן להפסיק להעמיס נוזלים.
  4. שינה: מומלץ להגדיל את שעות השינה באופן משמעותי מהשגרה, כדי לאפשר מנוחה מירבית לשרירים ולשלד, החלמה והתחדשות תאית ברקמות השונות.
  5. אכילה נכונה: לאחר סיום הריצה, מגיע זמן ההתאוששות. חשוב לאכול מכל אבות המזון (פחמימה, שומן וחלבון) בצורה מגוונת על מנת למלא מחדש את המאגרים. אפשר לאכול קצת יותר מהרגיל, אך לא להגזים…