לכבוד הקיץ שהגיע: כך נשמור על גזרה בחוכמה


"…גלים על פני המים ושקט של שמים, חלום אביב עולה ואותי הוא ממלא…" שרו פעם להקת גזוז בשיר לכבוד הקיץ. גם במדינה חמה כמו שלנו, שלא סובלת מיותר מידי ימי חורף אמיתיים, הגעת הקיץ מסמלת לרובנו תקופה של ים, בילויים והמון הזדמנויות לצאת החוצה לקבל קצת שיזוף. אבל לצד השיזוף הזה (שלא נתעסק בנזקיו בכתבה זו) כל אחד רוצה להשוויץ בגוף מחוטב.

על מנת להגיע לתוצאות מספקות דרושות יותר מאשר דיאטות בזק ורצוי להתחיל משמירה על אורח חיים בריא ותזונה מאוזנת. האימון צריך להיות מותאם לצרכי המתאמן ובעיקר להביא אותו אל "הגרסה המשודרגת" של עצמו, ולא של הדמויות אותן הוא רואה במגזינים ובפרסומות.
לדיאטות בזק ואימונים לא מאוזנים עלולות להיות השלכות בריאותיות ונפשיות ולכן רצוי להציץ בטיפים הבאים לפני שניגשים למלאכה:

היו הגיוניים:היוועצו ברופא המשפחה שלכם וקבעו לכם יעד ריאלי למשקל אליו תרצו להגיע ובחרו לכם גם תאריך יעד להשגת משקל זה.

אל תגזימו:אמצו שינוי אחד באורח החיים בכל יום, לדוגמא הורדה בכמות השתייה הממותקת או הקפדה על ארוחת בוקר מאוזנת שתשאיר אתכם שבעים עד הצהריים. אל תעשו הכל ביום אחד, התמדה בצעדים קטנים בדרך למטרה יעלו את הסיכוי להשיגה.

נועו יותר: חשוב להעלות את רמת הפעילות הגופנית. התחילו לאט והעלו את רמת המאמץ בהתמדה. צרו לכם תזכורות בלוח השנה על מנת שתוכלו להתמיד ולהתאמן.

התאימו את האימון אליכם: על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות, האימון אותו תבחרו צריך להיות מותאם לאישיותכם. אם אתם אנשים חברתיים וצריכים את הדינמיקה הקבוצתית, נסו אימונים קבוצתיים כגון אימוני "זומבה" או אירובי. אם אתם מעדיפים אימון עצמאי, צאו להליכות, ריצות או אפילו שחיה בבריכה.

אל תפספסו ארוחות: זוהי דרך בדוקה לגרום לרעב מצטבר שיושלם בארוחה הבאה.דרך טובה להפחית בכמות הקלוריות היא לנהל מעקב אחרי כל המזונות שאתם אוכלים במהלך מספר ימים, כך תוכלו לדעת מהיכן מגיעות הקלוריות המיותרות.

בחרו את מזונותיכם בתבונה: ארוחותיכם צריכות להיות בנויות כך שחציין ירקות ופירות, רבע מהן פחמימות ולפחות רבע חלבונים. הרבו במזון עשיר בסיבים והפחיתו במזונות ומשקאות עתירי סוכר. העדיפו מזונות מבושלים על מזונות מטוגנים ומעובדים.
לנשים לא מומלץ לשתות יותר ממשקה אלכוהולי אחד ליום ולגברים לא יותר מ2 משקאות אלכוהוליים.ככלל, משקאות כאלה מגבירים תיאבון ומוסיפים קלוריות מיותרות.

מקור: http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=158109