מאפינס בננות טבעוני ללא סוכר לבן

זמן קריאה: דקה אחת
|
10 ביול' 2016

מאפינס בננה

ימי הקיץ החמים עושים לכם חשק למשהו מתוק אך בריא? המתכון הבא הוא במיוחד בשבילכם! ריטה שאוליאן, דיאטנית קלינית במכבי, משתפת אותנו במתכון למאפינס בננות טבעוני וטעים ללא סוכר לבן.

במתכון זה נעזר בסוכר קוקוס כממתיק: סוכר הקוקוס, בניגוד לסוכר הלבן, מכיל חומצות אמינו, אשלגן, מגנזיום, אבץ, ברזל ו-ויטמינים מקבוצת B.

נקודה חשובה נוספת היא שבסוכר קוקוס יש אינדקס גליקמי נמוך במיוחד, מה שגורם לפחות תנודתיות ברמות הסוכר בדם, ולכן הוא מתאים יותר לסוכרתיים.

את המתכון נעשיר בקמח כוסמין. הכוסמין הוא סוג של דגן קדום. החלבון שבו שונה מעט מחלבון החיטה ולכן הוא קל יותר לעיכול לרגישים לחלבון (חשוב לציין כי הכוסמין מכיל גלוטן).

סיבה נוספת לשלב כוסמין היא לשם עיקרון הגיוון: בתזונה בריאה חשוב לשלב כמה שיותר סוגים של מזונות מאותה קבוצת המזון על מנת להרוויח יתרונות תזונתיים רבים ככל האפשר. בקבוצת הדגנים מומלץ גם לשלב שיבולת שועל, גריסים, שיפון וכדומה.

מתכון לכ10-12 מאפינס:

המצרכים:

שליש כוס סוכר קוקוס

שליש כוס שמן קנולה

כוס רסק תפוחי עץ

שתי כוסות קמח כוסמין

כפית וחצי אבקת אפיה

קורט מלח

קורט ציפורן

רבע כפית קינמון

3-4 בננות בשלות מעוכות (ניתן להחליף ב3-4 אפרסקים רכים)

אופן ההכנה:

לערבב את כל המצרכים.

להכניס לתבנית שקעים של מאפינס או לתבנית עוגה

אפשר לקשט באגוזים מעל

לאפות בחום בינוני: בין 180-200 מעלות לכ-25 דקות

 

בתאכון!

 

רוצים לדעת עוד? הצטרפו אלינו לעמוד מכבי תזונה בפייסבוק!