תזונה קצת שונה: הכל אודות גישת ה"נון דיאט"

הצעה לאכול המבורגר במקום תפוח

האם יצא לכם לשמוע כבר על גישת ה"נון דיאט" לתזונה בריאה? ולנטינה לוריא, דיאטנית במכבי, מסבירה לנו הכל אודות הגישה זו והשוני שלה מגישות אחרות לדיאטה. 

כמה פעמים בחיים התחלתם דיאטה, וכמה פעמים באמת הצלחתם לשמור על המשקל אליו הגעתם לאורך זמן?
אולי בחלק מהפעמים הגעתם לתוצאות שאתם מרוצים מהן, אבל אם הצלחתם לשמור על תוצאות אלו, אתם נחשבים לחלק מאותם שלושת האחוזים הנדירים שמצליחים לרדת במשקל ולהישאר רזים. אם לא הצלחתם לשמור על התוצאות, אז אתם שייכים ל-97% מהאנשים שלא מצליחים להרזות לתמיד.
אתם לא אשמים, פשוט שלמרבה הצער, הדיאטות אינן עובדות. במקרים רבים הדיאטות השונות מובילות למעגל אינסופי של עליות וירידות במשקל, שהן בעצמן עלולות להוביל לחולי גופני ונפשי. במקרים רבים אם היינו נשארים במשקל גבוה מעט יותר אך יציב, מצבנו הבריאותי היה טוב יותר.
מתוך ההבנה הזאת, נולדה הגישה שנקראת גישת "נון דיאט". גישה זו מאמינה כי אנחנו צריכים להפסיק להילחם בגוף שלנו בעניין הקילוגרמים שעלינו להשיל. עלינו להפסיק לספור קלוריות או לנסות למצוא דיאטת בזק. במקום, עלינו לחשוב כיצד לאהוב ולכבד את גופינו. זוהי גישה שרואה את בריאות האדם בשלמותו ללא תלות במשקלו (כי לא רק המשקל משפיע על בריאותינו, ולא כל אדם בעודף משקל יהיה חולה).
בשנים האחרונות הגישה הזאת הפכה למקובלת יותר ויותר בקרב אנשי המקצוע וכמו כן, בוצעו מחקרים בנושא שהראו תוצאות מדהימות: קבוצות אנשים שהשתלבו בתוכניות בגישת הנון דיאט שיפרו את תוצאות בדיקות דם שלהם מבלי לרדת במשקל.
גישת ה"נון דיאט" מתבססת על מספר רעיונות:
• הגישה לבריאות צריכה להיות כוללת מבלי להתמקד במשקל ספציפי.
• קבלה עצמית – אנשים שונים באים בגדלים שונים, השוני הזה הוא דבר יפה ולא צריך לשאוף לאידיאל היופי שמוכרים לנו.
• האכילה צריכה להיות מהנה ותפריט התזונה אמור להתבסס על תחושת רעב ושובע, ולא על תפריטי דיאטה.
• אין מאכלים אסורים. תוך הקשבה לצרכים של הגוף לומדים בהדרגה מה המינונים המתאימים לכל אחד.
• במקום לבצע פעילות גופנית שנואה כדי "לשרוף קלוריות", כדאי להניע את הגוף בצורה מהנה, ולא בהכרח על ידי ספורט.

רוצים לדעת עוד? הצטרפו אלינו לעמוד מכבי תזונה