תשוקה בריאה

ממחקר של אוניברסיטת ניו אינגלנד עולה קשר בין הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם ובין תדירות קיום יחסי המין

יחסי מין טובים להנאה, וכעת אנו למדים שהם טובים גם ללב. ממחקר שהתפרסם בכתב העת American Journal of Cardiology עולה שגברים המקיימים יחסי מין בתדירות של פעם בחודש לכל היותר היו בסיכון גבוה יותר לחלות במחלות לב וכלי דם מגברים המקיימים יחסי מין פעמיים בשבוע או יותר. החוקרים בדקו 1,165 גברים שהשתתפו במחקר נפרד שבו נחקרו בעיות אין אונות ותפקוד מיני לקוי. במחקר השתתפו גברים בני 50 בממוצע שלא סבלו ממחלות לב וכלי דם כגון שבץ, מחלות עורקים היקפים והתקפי לב בתחילת המחקר (213 מהמשתתפים סבלו מבעיות אין אונות בתחילת המחקר). המחקר עקב אחר הגברים במשך תקופה של 16 שנה.

החוקרים מצאו שהסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם גדל ככל שתדירות קיום יחסי מין המדווחת נמוכה יותר. בהשוואה לגברים שדיווחו על קיום יחסי מין בין פעמיים לשלוש בשבוע, גברים שדיווחו על קיום יחסי מין פעם בחודש או פחות היו בסיכון של 45% יותר ללקות במחלות לב וכלי דם במהלך תקופת המחקר. החוקרים נטרלו גורמים נוספים כגון גיל ובעיות אין אונות ואימפוטנציה.

לדברי החוקרת הראשית, ד"ר סוזאן הול מהמחלקה האפידמיולוגית במכון למחקר של אוניברסיטת ניו אינגלנד, "מתוצאות המחקר שלנו עולה כי קיום יחסי מין בתדירות נמוכה יכול לחזות מחלות לב וכלי דם ללא כל קשר לבעיות אין אונות ואימפוטנציה, ושתיעוד תדירות קיום יחסי מין עשוי להיות שימושית מבחינה רפואית".

החוקרים בדקו גם את התפקיד שממלאות התשוקה המינית והיכולת לקיים יחסי מין כגורמים המשפיעים על הסיכון למחלות לב. לדברי ד"ר הול, "לגברים הפעילים מבחינה מינית יש ליבידו מפותח יותר והם לרוב עוסקים גם בפעילות גופנית. היכולת והתשוקה לקיים יחסי מין יכולה להעיד על בריאות כללית טובה."

לדבריה, "סביר להניח שגברים המקיימים יחסי מין בקביעות נמצאים במערכות זוגית אינטימית ותומכות. התמיכה שהם מקבלים במערכת הזוגית משפרת את מצב בריאותם הכללי, מורידה את רמת המתח שלהם ומעניקה להם ביטחון חברתי".

במחקר נטען כי רופאים יכולים לקבל מושג על מצבו של המטופל ועל הסיכון שלו ללקות במחלת לב או כלי דם אם ישאלו שאלות בנוגע לתפקוד המיני ותדירות יחסי המין שלו. המסר לגברים הוא שבריאות מינית יכולה לספק אינדיקציה לבריאות הלב, ושבמקרה של בעיות אין אונות וקשיים בתפקוד המיני מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל.