תזונה נכונה בחג הסוכות

רק עברנו את ראש השנה והנה עוד חג בפתח. שוב מארחים, מתארחים, נוסעים, מטיילים, וגם אוכלים. ואוכלים הרבה כי מותר, אנחנו הרי בתקופת החגים ולכן הכל נדחה לאחרי החגים… הנה כמה עצות לשמירה על תזונה נכונה כהומאז' לסממני החג

אז כמה עובדות לגבי סוכות- זהו החג היחידי  שאין לו מאפייני אוכל משלו. אנחנו לרוב מחכים לחגים גם מתוך געגוע למאכלים מסויימים, ארוחות משפחתיות וכאן יש לנו הזדמנות להנות מדברים אחרים – שיחה טובה, טיולים, חופש, שהייה עם המשפחה.

בתחילת שנה אנחנו עושים חשבון נפש, בודקים מה נכון עבורנו ומתחייבים מה נעשה אחרת. אז הנה 4 דברים שניתן להיעזר בהם הקשורים לסמלי החג.

אתרוג – מסמל את השכל ששולט על הלב. סוף מעשה במחשבה תחילה- נימנע מאכילה אוטומטית ואימפולסיבית בעזרת זה שנקדיש כמה דקות לתכנון.

לולב- מסמל את עמוד השדרה, לפעמים אנחנו צריכים להיות חזקים ולמצוא כוחות לעמוד מול פיתוי בצורת קינוח שלא תיכננו לאכול.

הדס- מסמל את העין- לבחון לפני העשיה. הרבה פעמים אנחנו אוכלים עם "העיניים". כדאי לשאול האם אני באמת רעב? האם אני צריך את זה? האם זה יתרום לגופי?

ערבה- מסמלת את הפה והשפתיים. הרבה פעמים אנחנו אוכלים משהו ומסבירים לעצמנו שלא היתה לנו על זה שליטה. כמו שאנחנו מצליחים לא תמיד להגיד את מה שמתחשק כי זה יפגע, יהרוס. באותה מידה אנחנו יכולים להצליח לא להכניס דברים מיותרים פנימה.

אז חג שמח ומלא התחלות חדשות