מה עושים כשמתגלָה אלרגיה לקונדום לטקס?

העברתם ערב רומנטי על כוס יין, העניינים התחממו ועברו מזירת הסלון לזירת חדר המיטות, אממה, עם כל הרצון שלכם להיות זהירים יש בעיה. אלרגיה ללטקס, לחומר שממנו עשוי הקונדום. מה גורם לזה? מה עלול לקרות? איך אפשר להסתדר בכל זאת? ד"ר אכי פרידמן, רופא עור ומין במכבי שירותי בריאות, מביא לנו את כל התשובות.

מהי אלרגיה ללטקס ואיך היא מתגלה?

אלרגיה ללטקס, כמו כל אלרגיה, יכולה להתבטא בשתי צורות: האחת מערכתית – כגון פריחה מפושטת וגרד כללי, או אף דופק מהיר, סחרחורת וקשיי נשימה – תגובה הנגרמת מהפרשת אדרֶנָלין והיסטמין המרחיבים את כלי הדם, והשנייה מקומית, המתבטאת בגרד ואדמומיות בעור שנגע בגורם האלרגיה בלבד. לא משנה איזו מהתגובות מופיעה – רומנטיקה אין סיכוי ליצור במצב הזה.

המעניין הוא, שלפעמים החשיפה הראשונית לגומי לא גורמת לתגובה אלרגית כיוון שלוקח זמן לגוף לפתח נוגדנים לחומר, ורק בחשיפות חוזרות יגיב הגוף תגובה אלרגית. לכן יש אוכלוסיות בהן אלרגיה לגומי שכיחה יותר, כגון אנשים העובדים בתעשיית הגומי וכן רופאים ונותני שירות רפואי אחרים.

תחליפים לקונדומים מלטקס

לא כל קונדום מכיל את אותם חומרים ולכן יש לנסות למצוא את הקונדום שלא גורם לתסמינים ואיתו להישאר. במקרים בהם כל הקונדומים גורמים לתגובה אלרגית, אפשר להשתמש בקונדומים העשויים  צ׳ל ניאו פרן, חומר דמוי לטקס אשר מהווה תחליף טוב ולא מעורר תגובה אלרגית.