לסבול מסוכרת ולרדת במשקל? זה אפשרי!

מכשיר למדידת סוכר ופירות

בכל תהליך ירידה במשקל יש קשיים רבים ומגוונים. כאשר יש חריגות ברמות הסוכר הקושי גדל. הדבר בולט במיוחד אצל אלו אשר אובחנו עם סוכרת סוג 2. אדווה לוי, דיאטנית קלינית במכבי, במכון הסוכרת ברעננה, מחזקת ושוברת מיתוסים בנוגע לתזונה, ירידה במשקל וסוכרת.

סוכרת הינה בעיה של רמות סוכר חריגות בדם. אנשים בעודף משקל הינם בסיכון מוגבר לפתח את המחלה, או במידה וכבר פיתחו אותה, מתקשים יותר לאזן את רמות הסוכר. בנוסף לכך, רמות סוכר גבוהות מקשות מאוד על ירידה במשקל.

אז איך בכל זאת עושים זאת?

הצעד החשוב ביותר הוא להפסיק לספור קלוריות, ולעבור לספור פחמימות. כאשר נלמד לשפר את איכות הפחמימות ולהפחית את כמותן בתפריט היומי שלנו, כמות האינסולין המופרש באופן טבעי תרד, ותהליך ההרזיה יואץ. בתכנון דיאטה, אם כך, כדאי לבחור בתפריט שיכיל שפע ירקות, כמות מדודה של פירות ודגנים מלאים ממזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך (הגורמים לעלייה מתונה יותר של הסוכר בדם), ותוספת של חלבונים ושמנים מן הצומח.

כשמדובר בדיאטה, הרבה יותר קל לדבר מאשר לעשות. כדי להקל על התהליך, וללמוד יותר לעומק כיצד לספור את כמות הפחמימות בתפריט, אילו פחמימות להעדיף וכיצד ניתן לצמצם אותן- מומלץ להגיע לסדנאות מכבי קל. הסדנה כוללת 10 מפגשים שבועיים עם דיאטנית קלינית, שתעזור ותייעץ בתהליך הירידה במשקל ואיזון סוכר. ההדרכה נעשית בסביבה תומכת של חברים שמתמודדים עם אותו האתגר. לפרטים פנו לסניף מכבי הקרוב או למוקד מכבי ללא הפסקה בטלפון: 3555*.