וזה כואב… זה מפריע לתנועה – הכאב שלא כדאי להתעלם ממנו

22805-Blog-Photo

אם יש משהו שהיינו שמחים לוותר עליו בחיינו, זה כנראה היה הכאב. מה רע?
נופלים, שוברים, נוקעים, מרסקים ולא מרגישים כלום. ומי לא הייתה מתנגדת לביטול כאבי המחזור או צירי הלידה? תענוג לא? ובכן, לא. לכאב יש תפקיד קריטי בשמירה על הגוף שלנו.
הכאב הוא תגובה עִצבית המועברת מהגוף למוח כדי להדליק נורת אזהרה שמשהו לא בסדר. שגרת היום העמוסה שלנו לעיתים מאלצת אותנו להתעלם מכאב כזה או אחר, הרי מי ילך להיבדק על כל כאב ראש שולי? חבל על יום עבודה, אפשר לקחת כדור והיום נמשך כרגיל. אבל יש כאבים שעדיף לא להתעלם מהם, כיוון שהימנעות מטיפול בהם לא רק שתסבך את המצב אלא גם עלולה להגיע לאשפוז שיגזול הרבה יותר ימי עבודה. הנה כמה מהכאבים שכדאי להתייחס אליהם:

"כאב הראש הכי גרוע שהיה לי מעולם!!!"
כן, יכול להיות שזה סתם סינוסיטיס, אבל אם אתם מרגישים שמעולם לא כאב לכם הראש בעוצמה כזאת, גשו מיד לסריקת C.T. החשש הוא שהכאב נגרם ממפרצת במוח או מגידול. עדיף לא לחכות עם הבדיקה.

כאב באזור החזה, הצואר, הזרועות או בין השכמות
כאב באזור הזה עשוי להעיד  על דלקת ריאות חריפה או התקף לב. אל תחכו שיהיה מאוחר מידי, גשו להיבדק. בחלק מהמקרים תופיע גם תחושת בחילה. החשיבות לבדיקה מיידית עולה בעיקר בקרב אנשים שיודעים כי הם בסיכון גבוה ללקות במחלות לב (סיפור משפחתי או התקף קודם).

כאב בטן חזק
תבדקו רגע: עדיין יש לכם תוספתן? אל תזלזלו בשום כאב בטן משמעותי. זה יכול להיות התוספתן, הלבלב, כיב בקיבה וחסימות מעיים.

כאב שוקָיים      
סובלים מכאב בשוקיים? אחת הסכנות הגדולות והפחות מוכרות היא הפקקת: קריש דם שיכול להיווצר בורידים העמוקים של הרגליים. החשש הוא שקריש כזה ישתחרר ויגרום לתסחיף ריאתי, שעלול להיות קטלני.

תחושת שריפה ברגליים ובכפות הרגליים
תחושה של צריבה או סיכות ומחטים בכפות הרגליים ולאורך השוקיים יכולה להצביע על נזק עצבי, השכיח אצל חולי סוכרת או כאשר מתפתחים מצבי חסר תזונתי או מסוגים שונים. אנשים רבים שלא מודעים להיותם חולי סוכרת סובלים מהתחושות האלה ועדיף לא להתעלם מהן ולגשת לבירור. בדיקות דם בסיסיות עשויות לגלות את ההפרעה שברקע התחושות הללו.

http://women.webmd.com/pharmacist-11/serious-pains