הקשר בין מיגרנה לאלרגיה

היא מגיעה בלי להודיע, עושה את הנזק שלה, משבשת את שגרת החיים ונעלמת כאילו לא הייתה. מיגרנה.

לאנשים הסובלים ממנה היא סיוט שחוזר על עצמו. כאבי ראש, בחילה, עייפות ואובדן ריכוז הן רק חלק מתופעותיה. מחקרים שנערכו לאחרונה מעלים כי יש קשר בין המיגרנה לבין אלרגיה ונזלת וכי בקרב אנשים הסובלים מאלרגיות מופיעה המיגרנה בתדירות ובעוצמה גבוהה יותר.

מחקרים שנערכו בעבר הצביעו על כך שאנשים שסבלו מאלרגיה וממיגרנה ביחד וטופלו בזריקות למניעת אלרגיה, ירדה אצלם שכיחות התקפי המיגרנה ועוצמתם. מחקר חדש מצא, כי לריריות האף והסינוסים – מקור הנזלת, השפעה גדולה אפילו יותר על מיגרנות מאשר עצם קיומה של אלרגיה.

המחקר התבסס על סקר מ-2008 שנערך בקרב 6008 משתתפים שסבלו ממיגרנה. הם חולקו ראשית לאלה שסבלו מהתקפי נזלת חוזרים מול אלה שלא סבלו מנזלת. סובלי הנזלת חולקו אף הם, ל-3 קבוצות: אלה שאצלם הופיעה הנזלת כתוצאה מתגובה אלרגית (כגון לחתולים, כלבים וטחב), אלה שהנזלת שלהם היתה תוצאה מתגובה לא אלרגית (למשל תגובה לגירוי של עישון, ריחות ומזג אוויר) ואלה שאצלם הופיעה הנזלת משתי קבוצות הסיבות גם יחד נמצא, כי בקרב אותם נבדקים שהיתה להם נזלת, הופעת הנזלת העלתה את תכיפות ועוצמת המיגרנות לעומת נבדקים ללא נזלת אך לא היה הבדל משמעותי בין אלה שהיה מרכיב אלרגי בסיבות הנזלת שלהם, לבין אלה שהנזלת שלהם לא היתה אלרגית.מסקנה: מה שהגביר את המיגרנה היתה הנזלת ולא האלרגיה.

יש נטיה לטפל בכל סוגי כאב הראש באותה צורה, בלי להתייחס למקור הכאב. אך עם הגילויים החדשים נראה שיש לשים לב לקיומה של נזלת אצל אותם חולי מיגרנה ולהתייחס לחיסולה כחלק מהטיפול במיגרנה.

לכתבה המלאה: http://www.medscape.com/viewarticle/766823

מבוטחי "מגן זהב" זכאים להשתתפות בביצוע את בדיקת  ה –RAST, בדיקת דם הבודקת תגובות אלרגיות בדם לחומרים שונים במזון, משאפים, צבעי מאכל ועוד, במעבדות מכבי.

בכפוף לכללי הזכאות המפורטים בפרק התקנון של המדריך לשירותי בריאות נוספים.