הסוד לחיים מאושרים

חברים

הראה לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה (ומה טיב בריאותך): מחקרים מראים כי אדם שמוקף בקבוצת חברים נאמנים ומשפחה קרובה בסביבתו עשוי לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר.

המחקר, שנערך במהלך עשור בקרב כ-1,500 משתתפים בשנות ה-70 לחייהם, מצא כי אנשים אשר טיפחו לעצמם מעגל חברתי עשיר וחזק חיו יותר מאשר אנשים בעלי פחות חברים קרובים.

השפעות אלה של חברות אמת נמשכו והיו משמעותיות גם אל מול שינויים קיצוניים ואירועים מטלטלים כגון מוות של בן זוג או קרוב משפחה וגם כאשר החברים התרחקו.

בתחילת המחקר נשאלו 1,500 המשתתפים כמה קשרים חברתיים אישיים וטלפוניים הם מקיימים במגוון רחב של מסגרות חברתיות, בהן הקשר עם הילדים, קרובי משפחה, חברים ובני זוג. בארבע השנים הראשונות לניסוי נבדקה הקבוצה פעם בשנה, ולאחר מכן כל שלוש שנים.

לאחר 10 שנות מחקר מצאו החוקרים כי לקשר קרוב עם קרובי משפחה וילדים השפעה חיובית קלה על הסיכון למות, אך לרשת חברים ענפה הייתה השפעה מכרעת הרבה יותר על תוחלת החיים והיא הורידה משמעותית את התמותה במהלך תקופת המעקב.

החוקרים משערים, כי לחברים השפעה חיובית על הרגלים הרסניים כגון שתייה ועישון. כמו כן הם משפיעים בצורה חיובית על רמת ההערכה העצמית, מצב הרוח והיכולת להתמודד עם קשיים.

http://www.webmd.com/healthy-aging/guide/20061101/strong-friendships-may-help-you-live-longer