המדריך לתרופות סבתא

הילד חולה? לפעמים אפשר גם תרופות סבתא

כשהילד חולה יש שני אנשים שיוכלו להציל אותו – הרופא וסבתא. סבתא מביאה פתרונות טיפוליים שעברו מאם לבת במשך דורות, וגם המון חום ואהבה, שילוב שגורם לנו להרגיש יותר טוב כמעט מיד וגם לילדים שלנו. ריכזנו כאן כמה תרופות סבתא מצוינות, וביקשנו מהנטורופתית שלנו פרימוורה סלע להסביר איך בעזרתן אפשר להבריא

המון נוזלים

הכי חשוב לילדים זה לשתות מים. במיוחד בקיץ. לא פטל,  או משקה מוגז אלא מים צלולים. הרי הגוף שלנו מורכב מכ-70% נוזלים, אז מים מן הסתם הם קריטיים להתנהלות תקינה שלו, בטח כשהילדים חולים. באופן יותר ספציפי: מים בטמפרטורת החדר. פרימוורה סלע, נטורופטית ורפלקסולוגית במכבי שירותי בריאות, מסבירה גם למה: טמפרטורת הגוף נמצאת סביב 37 מעלות, והוא מתאמץ יותר כשהוא מקבל לתוכו מים שונים מאוד מהטמפרטורה הזאת כי הוא צריך לקרר או לחמם אותם. אז כשהגוף חולה, עדיף לא לבקש ממנו לעשות אקסטרה עבודה אלא לעשות מה שאנחנו יכולים כדי שיהיה לו יותר קל.

לימון מוסיף המון

כל סבתא מספרת וגם צודקת שהלימון מלא בויטמין C, שהגוף כל כך זקוק לו כשהוא מצונן לחיזוק מערכת החיסון והוא יכול אפילו למנוע התפתחות של הצינון לשפעת. מומלץ לסחוט את הלימון לתוך מים קרים או פושרים. בניגוד להמלצה הרווחת בקרב סבתות, לא מומלץ לשים חתיכת לימון במים חמים, החום הורס את התכונות הרפואיות של הלימון, וחבל. מה שכן כדאי לשים במים חמים זה ג'ינג'ר (צמח הזנגביל). הרתיחו מים ושימו בהם חתיכת ג'ינג'ר וחכו חמש דקות. המים החמים מעוררים בג'ינג'ר את סגולותיו כמחמם ומקל על צמרמורות וקור, מסייעים להורדת חום הגוף, וגם עוזרים נגד הצטננות ושפעת.

שום האנטיביוטיקה של הטבע

כשהיינו קטנים סבתא סיפרה ששום הוא האנטיביוטיקה של הטבע, והיא צודקת. אבל לאכול אותו טרי לאו דווקא מתאים וקשה מאוד לשכנע ילדים לאכול שום. לפרימוורה יש פתרון – שום טבעי ופשוט לילדים שסובלים מכאבי אוזניים. קחו שן שום קלופה, חצו אותה לשניים וחממו אותה (ללא רתיחה) בקערה עם 30 מ"ל שמן זית בבן מארי (מעל סיר מלא מים). בקבקו את השמן בבקבוק כהה עם טפטפת, וטפטפו טיפה או שתיים לכל אוזן. עוזר פלאים.

לתת לילד החולה מרק עוף?

מה סבתא מכינה לנכד או לנכדה כשהם חולים? מרק עוף – קלאסי. אז מרק עוף אכן עוזר מאוד בהתאוששות מצינון כי יש בו נוזלים, מלחים וויטמינים. החיסרון היחיד הוא העוף עצמו. בשר לוקח הרבה זמן לעיכול וגוזל מהגוף אנרגיה יקרה, אז אם הכנתם מרק עוף, תנו לילד לשתות רק את הנוזלים. לדברי פרימוורה, גם מרק ירקות צמחוני עוזר באותה מידה, ובכלל, כמה שיותר ירקות – יותר טוב. כשהגוף זקוק לחיזוק כדאי לאכול המון ירקות ופירות. הם קלים לעיכול ועשירים בוויטמינים. אז מה מומלץ לאכול? מבחינת ויטמין C יש המון אפשרויות למשל: פירות הדר, קיווי, ומסתבר שגמבה יותר עשירה בויטמין C מאשר תפוז.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר סלונה.