בריאות ירוקה: הכירו את הקייל

קערת קייל

הוא ירק עתיק יומין, אך רק לאחרונה הוא הופך להיות פופולארי יותר.  קייל, הירק המגיע מאותה קבוצת ירקות כמו הכרוב והברוקולי אך מוכר הרבה פחות, מספק ערכים תזונתיים וסגולות בריאותיות בשפע. כמה מומלץ לאכול ממנו? באילו צורות? באיזה מצב יש להימנע מאכילתו? איילת בוגין, דיאטנית קלינית במכבי, מספרת כמה דברים שמאוד כדאי לדעת על אחד הירקות הכי בריאים שתוכלו למצוא בסופר.

קייל עשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים (ויטמין K, ויטמין A, ויטמין C, סידן ועוד), ומכיל חומרים להורדת כולסטרול ולמניעת סרטן.  בנוסף לכך הוא מכיל נוגדי חמצון ונוגדי דלקות, והוא עוזר לסלק רעלים מהכבד. אלו הן רק חלק מהסיבות לשלב אותו בתפריט. לחולי סכרת לדוגמה, מומלץ להכניס את הקייל אל התפריט היומי באופן קבוע. זאת לאחר שהאיגוד האמריקני לחולי סוכרת ציין אותו  בין חמשת המזונות המומלצים ביותר לחולי סוכרת, עקב יכולתו לסייע בהורדת לחץ דם גבוה.

איך כדאי לאכול את הקייל?

כדי ליהנות מיתרונותיו הבריאותיים של הקייל, מומלץ לאדות אותו למשך 5 דקות, לאחר חיתוך העלים והגבעול לחתיכות קטנות באמצעות סכין מפלסטיק. לפני הכנסת הקייל החתוך אל הסיר, כדאי לתת להם "לנוח" כ- 5  דקות לפני הכנסתם לסיר האידוי. בנוסף, מומלץ לסחוט על העלים מעט לימון, בכדי להגביר את האיכויות הבריאותיות של הקייל.

האם קייל עלול להזיק לבריאות?

קייל הוא אומנם בריא במיוחד, אף הוא מכיל אוקסלטים (אבני סידן) בכמות גדולה- מה שעלול לגרום לבעיות בריאותיות אצל אלו הסובלים מבעיות בכליות. לכן, במידה ואתם סובלים מבעיות כאלו, מומלץ להימנע מאכילתו.