רימונים לפנים

רימונים

רימון, הפרי העתיק , זוכה להכרה מחודשת בתכונותיו. האם הוא אכן מכיל חומרים שעוזרים למראה עור הפנים?

מאז ימי קדם נחשב הרימון לפרי המשמש לעוד מטרות מלבד על שולחן האוכל. אכילתו בראש השנה נחשבת לסגולה למצוות ואריכות ימים עקב מספר גרעיניו הרב, השווה, לפי המסורת, למספר המצוות. צבעו האדום היציב, אימת ההורים שהלבישו את ילדיהם בחולצות לבנות לחג, שימש בימים קדומים את תעשיית הטקסטיל.

בשנים האחרונות, עם ההתעוררות למוצרים טבעיים, קיבל הרימון עדנה מחודשת והוא משמש ליצור סבונים לפנים ולגוף, וכן, תמציות הנחשבות לבעלות תכונות רפואיות, הגנה על עור הפנים מקרינה וטיפולי אנטי אייג'ינג. ואף, בתיאורים של תמציות ושמני רימונים מדווח אף על תכונות שעשויות למנוע הופעת תאים סרטניים. האם ניתן להתייחס לרימון כמו אל מעיין נעורים מהטבע?

ברימונים אכן ישנה חומצה הידרוקסית, הנמצאת גם בפירות נוספים. חומצה זו יכולה לסייע לעיתים בקילוף שכבות העור העליונות ולמזער נזקי שמש מינוריים כמו התחלה של תהליכי פיגמנטציה. אולם, שימוש במיץ הרימון עצמו לא מגן בפני השמש, כך שמי שבוחר לרכוש קרם פנים על בסיס רימונים, חשוב שיוודא כי הקרם מכיל גם מקדם קרינה. אחרת, הוא יכול לשמש כקרם לחות אבל לא להגן על הפנים מהשמש. יש להשתמש, במקביל לקרם, גם באמצעי הזהירות הרגילים (כובע, הימנעות מחשיפה מוגזמת לשמש וכדומה). כמו כן, החומצה ההדרוקסית בפרי עצמו נמצאת במינון נמוך. מי שמבקש לעשות תהליך פילינג בעל השפעה ניכרת, צריך לגשת לקוסמטיקאית מורשת או רופא עור על מנת לעשות את התהליך באופן מבוקר עם תכשירים יעודים למטרה זו.

מבחינת תזונה , מחקרים מצאו כי רימון אכן מכיל אנטי אוקסידנטים ומעט אומגה 3 אשר באופן כללי מסייעים לבריאות הגוף, שיפור המערכת החיסונית ועל ידי כך, גם שמירה על מראה עור פנים בריא. אולם, לא מדובר בנוסחת  קסם. המרכיבים שברימונים לא יכולים לבוא במקום תזונה מאוזנת המכילה גם כמות של פירות וירקות בכלל, שתייה מספקת של מים ופעילות גופנית. צריכת רימונים או מיץ רימונים יכול לסייע במקביל לשמירה על בריאות טובה ולהעצים תכונות טובות שנרכוש על ידי הרגלים בריאים באופן כללי.

חשוב לציין כי גרעיני הרימונים עשויים להחמיר מצבים של עצירות ועל כן, מי שנוטה לסבול מבעיות אילו, יעשה בחוכמה אם יאכל את בשר גרעיני הרימונים בלבד או מיץ טרי, שיוצר בתהליך של סחיטה ולא בתהליך של עיבוד כולל של כל מרכיבי הרימון, מה שעשוי להכיל גם את חומרי הגרעין.