רימון: פצצת בריאות באדום

זמן קריאה: דקה אחת
|
8 באוקטובר 2015

יד ורימון

החגים כבר מאחורינו, אך יש מאכלי חג המומלצים לאכילה כל ימות השנה. הרימון הוא בהחלט המוביל שבהם, כיוון שהוא מכיל מגוון רחב של סגולות תזונתיות. ריטה שאוליאן, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות, מספרת על הקשר ההדוק שבין אכילת רימון למניעת מחלות ושמירה על הבריאות שלנו.

לטיפול במחלות לב

הצבע האדום של הרימון ניתן בשל הריכוז הגבוה של האנטוציאנינים (נוגדי חמצון חזקים) התורמים לגמישות כלי הדם . צריכה יומיומית של מיץ רימונים מורידה לחץ דם ומפחיתה טרשת עורקים.

לטיפול בסרטן

ברימון כמות עצומה של פוליפנולים (נוגדי חמצון) המגנים על התא ומעכבים את סרטן העור והערמונית.

לעיכוב תהליכי הזדקנות (אנטי איגינג)

האנטוציאנינים והפוליפנולים  שברימון מכילים כמות גדולה של נוגדי חמצון המגינים על התא מפני חמצון-התהליך העיקרי הגורם להזדקנות התא.

לטיפול בדימומים ושלשולים 

קליפת הרימון מכילה כמויות גדולות של טאנינים חומרים בעלי תכונת כיווץ.  הרתחת הקליפות ושתיית  המים מועילה במצב של שילשולים ודימומים, כמו דימומי חניכיים.

פרי הורמונלי 

זרעי הרימון מכילים פיטואסטרוגנים ואיזו-פלבנואידים, שלהם פעילות אסטרוגנית עדינה .נשים בגיל המעבר מוזמנות לשלב אותו בתפריט.

האדום לדם

לפי הרפואה הסינית הצבע האדום מועיל לדם, ורימון אכן עשוי לסייע במצבים של אנמיה .

ועל קלוריות כבר דברנו?

חצי כוס מיץ רימונים מכילה כ- 45 קלוריות .