קח פרי ותהיה לי בריא

גלידה

הקיץ בשיאו, המזגנים עובדים במשך כל היום וחם מאד… בחום הזה אין טוב מפרי קר, עסיסי ורענן כדי לצנן קצת את גופינו. אילנית (ילנה) סנדרוביץ, דיאטנית קלינית מחוז ירושלים והשפלה במכבי, משתפת אותנו במספר טיפים בנוגע לצריכה בריאה של פירות, ובמתכון נפלא לגלידה פירותית, בריאה וקייצית.

הקיץ הישראלי מביא עמו חגיגה שלמה של פירות במגוון צבעים וטעמים. "קח פרי ותהיה לי בריא" הוא לא רק פתגם! הפירות מכילים מגוון ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים, וכן תכולת מים גבוהה.
חשוב לזכור כי בצד היתרונות התזונתיים של הפירות, הפירות מכילים גם כמות גדולה של סוכר וקלוריות, ולכן רצוי לא להפריז באכילתם (לאדם בריא הכמות המומלצת היא כ-3 מנות פרי ליום). ועדיין, אין ספק שפרי עדיף על ממתק, חטיף או גלידה, וישאיר אותנו שבעים הרבה יותר. לא תאמינו כמה מהר תיגמר צלחת פירות חתוכים אם תשימו אותה לילדים על השולחן בשעות אחר הצהריים. אין צורך בשום חטיף או ממתק המכילים צבעי מאכל וסוכרים מעובדים! על מנת לקבל את מלוא היתרונות התזונתיים של הפרי רצוי לאכול את אותו בשלמותו, עם הקליפה, בכדי לקבל את הסיבים התזונתיים המסייעים לפעילות מערכת העיכול, תורמים לתחושת השובע ומורידים את האינדקס הגליקמי שלי הפרי.

גודל מנת פרי שווה ל:

  • פרי אחד בינוני בינוני
  • 1 כוס פרי חתוך, לדוגמא: 1 תפוח, 1 נקטרינה, 2 שזיפים, 3 שסק, 3 משמשים, 12 יחידות ענבים, 12 דובדברנים, 10 תותים, 1 אפרסק, 1/2 מנגו קטן, 2 תאנים, 3-4 ליצ'י.
  • מתחשק משהו מתוק ומפנק? פרי הוא הבחירה שלי!
  • בכל זאת מתחשק לכם גלידה? אפשר להכין גלידת פירות ביתית טבעית במרקם גלידת שמנת, ב-5 דקות עבודה. המתכון לפניכם.

גלידת בננות וקשיו (מתכון ל-5 מנות)

רכיבים:
5 בננות רכות ובשלות (רצוי לקלפן, לחתוך כל בננה ל-3-4 חלקים, ולהקפיא יום מראש)
100 גרם אגוזי קשיו טבעיים
1/4 כוס מים, חלב 1% או חלב שקדים
תוספות אפשריות: פירות יער קפואים, דובדבנים חתוכים, תמרים מגולענים חתוכים, פיסטוקים קצוצים ועוד כיד הדמיון…

אופן ההכנה:
• מכניסים לבלנדר את הבננות הקפואות יחד עם הקשיו ומערבלים עד ליצירת מחית במרקם אחיד. מוסיפים מים, חלב או חלב שקדים במידת הצורך לקבלת המרקם הרצוי.
• מוסיפים את התוספות הרצויות ומערבבים.
• מגישים מייד או מקפיאים בתבנית ארטיקים לקבלת ארטיק טבעי.

ערכים תזונתיים למנת גלידה ללא תוספות: 180 קק"ל, 20 גר' פחמימות, 5 גר' חלבון, 9 גר' שומן.

שיהיה קיץ מתוק ובריא!

רוצים לדעת עוד? הצטפו לעמוד שלנו: מכבי תזונה בפייסבוק!