קח פרי ותהיה לי בריא

זמן קריאה: דקה אחת
|
13 ביול' 2015

צלחת פירות

כולנו כבר מרגישים את ימות הקיץ החמים ואת תחילתו של החופש הגדול. עבור הילדים, ימים אלו מלווים ברצון עז להתרעננות וחשק למאכל קר, צונן וטעים. קרן פורפר, דיאטנית קלינית לילדים במכבי, מציעה אלטרנטיבה בריאה יותר, וטעימה לא פחות לכל המתוקים של הקיץ: פירות! הנה כמה טיפים על פירות הקיץ, שיהפכו את החופש של הילדים לצבעוני ומרענן:

גלידות, שלגוני הקרח והשלוקים, אשר מככבים כמאכלים מועדפים בקרב הילדים במהלך חופשת הקיץ, בהחלט נראים מפתים, אך הם  עשירים בסוכר, בשומן, בצבעי מאכל לא טבעיים או חומרי טעם וריח. כשבא לילד משהו קריר ומתוק, מומלץ הרבה יותר להציע לו ממבחר הפירות המתוקים הקיימים בשפע בחודשים החמים.

 את הפירות אפשר לאכול במגוון דרכים :

  • בשלמותם (ענבים יש לחתוך לאורך לילדים עד גיל 5)
  • חתוכים, מוכנים לאכילה.
  • כמיץ סחוט טבעי.
  • שלגוני פרי קפואים.
  • שיפודים מחתיכות פרי בכל מיני צבעים.
  • סלט פירות.
  • בתוך סלט ירקות.

כמה פירות כדאי לאכול ביום?

מומלץ לכל אדם בריא, שאינו בעודף משקל, לאכול עד 3 מנות פרי ביום. זאת כיוון שהפירות מכילים כמות גדולה של סוכר. מנת פרי מוגדרת בדרך כלל כמנה בגודל של אגרוף. לדוגמה: אשכול ענבים קטן, כוס קוביות של מלון /אבטיח, אפרסק אחד או שני שזיפים קטנים.

אז אילו פירות בא לכם לאכול היום?