צעד ועוד צעד – יורדים במשקל.

תמונה של רגליים הולכות

בימים שבהם ההשמנה הופכת למגפה עולמית המודעות לתזונה נכונה ושמירה על פעילות גופנית תקינה הופכת להכרח. אך שגרת היום המערבית מעסיקה אותנו בהמון מטלות יחד, גידול הילדים, שעות שינה מועטות, תזונה לקויה, שעות עבודה מרובות ולתוך כל זה אנו צריכים להכניס גם את השמירה על הכושר, דבר שבמרבית המקרים נדחק הצידה בשל חוסר אנרגיות.
לפני שאתם ניגשים להוציא כספים על מכוני כושר, בריכות או מאמנים אישיים, עיצרו.
מספיק שתוסיפו לחיי היומיום שלכם עוד כ-2,000 עד 3,000 צעדי הליכה.

נשמע הרבה? לא כל כך. אולי תופתעו לגלות אבל ביום ממוצע גבר צועד כ-7,192 צעדים ואילו אישה צועדת כ-5,210. הליכה היא פעילות גופנית מצוינת. בנוסף לשמירה על המשקל היא משפיעה לטובה על הזכרון ומצב הרוח, מעודדת פעילות המוח ועוזרת במניעת סוכרת.

את הצעדים הנוספים אתם יכולים לשלב בתוך שגרת היום שלכם, פשוט הוסיפו עוד מספר קילומטרים לכל כיוון. כיצד? הוסיפו עוד ק"מ למסלול ההליכה עם הכלב, עלו הביתה ברגל ולא במעלית, שנו מסלול הגעה לעבודה, או בצעו את הסידורים הקבועים שלכם במסלולים שונים, ארוכים טיפה יותר.

שימו לב, כל קילומטר שתוסיפו להליכה היומית שלכם, הוא למעשה 3,400 צעדים ויוריד מכם 60 קלוריות מיותרות. ובחישוב אחר – כל 7,500 קלוריות, שווים לקילו ממשקל גופכם.

אם אתם טיפוסים של אופניים או שחייה, 150 צעדים שווים לדקה אחת של רכיבה על אופניים או שחייה. אם אתם טיפוסים של רולרבליידס, דעו שדקת החלקה שווה ל-200 צעדים בחישוב היומי.

בעשר דקות הליכה נצברים כ-1,200 צעדים. אז צאו מהבית! במדינתו חשוכת הגשם אין יותר מידי תירוצים. אבל כדאי שכשאתם עושים את זה, תניחו את הסלולרי בבית. מומחים טוענים ששימוש בטלפון הנייד בזמן הליכה, מפריע למהלך התקין של פעולת המוח. והתוצאה כפי שבוודאי ניתן לנחש עלולה להיות הרת אסון.

http://www.livescience.com/18122-walk-evolution-bipedalism-health-infographic.html