פרעונים עם לב – גם הפרעונים הקדומים סבלו ממחלות לב

מומיה פרעונית

מסתבר שהפרעונים הקדמונים, אלה שכל שנה בפסח חוזרים לשולחן הסדר שלנו וסיפורי עלילותיהם מונעים מאיתנו להגיע למנות העיקריות, סבלו כבר בתקופה המוקדמת ההיא ממחלות לב.
האם נתונים אלה מוסיפים אמת לטענה כי אלוהים "הקשה את לב פרעה"? אין לדעת. אבל סריקות שנערכו במומיות שחיו בתקופה המשתרעת על 4,000 שנה מצאו כי טרשת עורקים הייתה בעיה ממנה סבלו עוד בימי הפרעונים! כן כן!

חוקרים מצאו, כי למעשה ביותר משליש מהדגימות שנערכו במומיות חנוטות (ולא רק בגופות חנוטות ממצריים העתיקה אלא גם ממקומות נוספים בעולם) נמצאו עדויות לקיום טרשת העורקים. ממצאים מפתיעים אלה מעלים את הסברה שכנראה מאז ומעולם הייתה לבני האדם נטייה למחלה הזו.

הממצאים מראים שהטרשת אכן הייתה נפוצה עוד בתקופות קדומות והנתון המפתיע הוא שהמחלה חצתה יבשות ותרבויות, בהן חיו אנשים שונים, בעלי אורח חיים שונה וגנטיקה שונה. נתונים אלה מאששים את התובנה, שהטרשת היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההזדקנות האנושי.

4 האוכלוסיות הקדמוֹניוֹת שנבדקו – במצרים, בפרוּ, בדרום מערב יבשת אמריקה ובשרשרת האיים שבין אלסקה וסיביר, ניזונו כולם מבשר והיו פעילים מבחינה פיזית, אך הרגלי האכילה והכנת המזון של האוכלוסיות היו שונים כמו גם מקורות החלבונים שלהם. דגים היו מקור חלבונים נפוץ בכל התרבויות, אך תזונתם של אלה ששכנו באזורים הרחוקים מהים הייתה מבוססת גם על בקר. בסך הכל נסרקו 137 מומיות ובכ-34% מתוכן הופיעו סימנים של טרשת בדפנות העורקים. תוחלת החיים הממוצעת של אוכלוסיות אלה היתה 43.

אין הכוונה להגיד שלא צריך לשמור על אורח חיים בריא ולהקפיד על פעילות גופנית ותזונה בריאה. גם אם המחלה היא חלק מתהליך ההזדקנות האנושי, הזנחה ארוכת שנים של הגוף ואי הקפדה על תזונה נכונה יכולה להאיץ את תהליכי המחלה, לגרום לפגיעה קשה יותר באיכות החיים ואף להביא למחלות קשות אחרות.

http://www.webmd.com/heart-disease/news/20130311/mummies-heart-disease

מה מגיע לכם במסגרת "מגן זהב"?

  • החזר של 50% ועד לתקרה, לבדיקת כשירות לפעילות ספורטיבית, כולל בדיקת ארגומטריה, בתחנות לרפואת ספורט המוכרות על ידי משרד הבריאות.

מה מגיע לכם במסגרת "מכבי שלי"?

  • מבוטחי "מכבי שלי" בני 25 ומעלה, זכאים לחודשיים מתנה בתום כל שנת מנוי במכון כושר שבהסכם.
  • מבוטחי "מכבי שלי" זכאים לקבלת עד 10 אימונים עם מאמן כושר פרטי שבהסכם בהשתתפות עצמית נמוכה לאימון. ניתן אף להמיר עד 2 אימונים במפגשים עם תזונאית שבהסכם.
  • מבוטחי "מכבי שלי" בני 45 ומעלה זכאים לביצוע בדיקות סקר הכוללות א.ק.ג לב ועוד בהשתתפות עצמית נמוכה במכונים ובתי חולים שבהסכם. ההטבה מתחדשת כל שלוש שנים.

*כל האמור לעיל בכפוף לתקנון שבמדריך לשירותי הבריאות הנוספים: "מגן זהב", "מכבי שלי"

** מבוטחי "מכבי שלי" זכאים גם לזכויות הניתנות במסגרת "מגן זהב", בכפוף לכללי התקנון.