על חנוכה ובריאות

זמן קריאה: 3 דקות
|
25 בדצמבר 2016

סופגניה כשלצידיה פירות

חנוכה, חנוכה, חג טעים כל כך! מאכלי החנוכה המסורתיים הם ללא ספק טעימים במיוחד, וזו בדיוק הסיבה שחשוב לשמור על מספר כללים כדי לא להתפתות לאכול מהם יתר על המידה. מיכל סוקמן ודקלה דוד, דיאטניות קליניות במכבי, משתפות אותנו במספר טיפים בעזרתם נוכל ליהנות מהחג בלי רגשות אשמה.


ביום שלישי האחרון, כשהייתי עם ביתי במסיבת חנוכה בגן, הכנתי את עצמי מראש לא להתפתות לאכילת סופגניות…כי את הקלוריות של הסופגניה שלי אני שומרת לסופגניה "שווה" באמת, ולא בצקתית כמו שקונים למסיבות אלו. בעודי גאה בעצמי על כך שהציעו לי סופגנייה וסירבתי, בתי הקטנה שנהנתה כבר מהסופגנייה השנייה שלה אמרה לי: "אמא, אני לא רוצה יותר"… והופ! הסופגנייה שלה כבר הייתה בפי. נשמע לכם מוכר?
מספר טיפים שיעזרו לנו לאכול מהמאכלים הטעימים תוך כדי שמירה על אורח חיים בריא:

  • כמו לקראת כל אירוע הכולל אוכל, חשוב להגיע מוכנים. כדאי לנסות לברר האם מוגש אוכל איכותי מלבד הסופגניות או הלבביבות ובמידה ולא, להציע להביא אתכם. אפשר להביא לביבות אפויות, סלט גדול או פשטידת ירקות עשירה בירק וחלבון.
  • חשוב לא להגיע רעבים. כאשר אנחנו רעבים במידה, אנחנו יכולים לעשות בחירות תזונתיות נכונות יותר. כאשר אנו מגיעים רעבים מדי לארוחות החג, נתקשה להמעיט באכילת הסופגניות והלביבות ולא נבחר בסלט כאפשרות הראשונה.
  • שולחן חג מגוון ועשיר בירקות יאפשר לנו לבחור בחירות בריאותיות יותר. מכיוון שלביבות וסופגניות הן פחמימות פשוטות, מומלץ לשלב אותן עם אבות מזון אחרים כגון חלבונים ושלל ירקות. אפשר להכין פשטידות דלות בשומן, מאכלי קטניות, מרקים ועוד. רצוי להמעיט בלחם, אורז או פסטה וכדומה.
  • כדאי לצאת לטייל. כמו בכל חג וחופשה מבית הספר, מומלץ לנסות ולנצל את הימים בהם מזג האוויר נעים לטיולים, להליכות ומשחקים בפארקים. נסו לגוון את פעילויות החג, להתרחק קצת מהמטבח ומהשולחן ולבלות זמן איכות רחוק מהמסכים.
  • החגים והמועדים הם חלק בלתי נפרד מהשגרה שלנו. חשוב שנלמד להתנהל בהם נכון. הדרך הטובה היא לשמור על איזון. מותר ורצוי לאכול ממאכלי החג המפנקים והטעימים, אך יש לעשות זאת בצורה מבוקרת ומאוזנת.

ערכים קלוריים:
סופגניה קלאסית ללא מילוי – 300 קלוריות
סופגניה במילוי ריבה – 350 קלוריות
סופגניה במילוי ריבת חלב – 380 קלוריות
סופגניה בציפוי שוקולד עשיר – 450 קלוריות
סופגניה במילוי סילאן ואגוזים – 600 קלוריות
סופגניה ללא גלוטן עם ריבה – 250 קלוריות
סופגנייה מיני במילוי משתנה – 280 קלוריות
פפאנש – 340 קלוריות
מיני דונאטס אפויים עם ציפוי שוקולד – 220 קלוריות
סופגניות מיני ללא גלוטן אפויות – 70 קלוריות
סופגניות דונאטס – 340 קלוריות
מיני צ'ורוס – 55 קלוריות
צ'ורוס – 180 קלוריות
ספינג' – 260 קלוריות

חג שמח ובריא!

 

רוצים לדעת עוד? הצטרפו לעמוד שלנו, מכבי תזונה בפייסבוק!