מים, מים בששון

מים עם לימון

קיץ, חם ורצוי לשתות הרבה מים: כולנו יודעים שמים הם המשקה הכי בריא, אך מה אפשר לעשות אם אנו לא כל כך אוהבים לשתות אותם? אשרת רונן גולדברג, דיאטנית קלינית ומומחית בגריאטריה במכבי, משתפת אותנו במספר טיפים מרעננים לשתיית מים מהנה.

  • אוהבים שתייה ממותקת? נסו לדלל את שתייה זו בהדרגה: מזגו לכוס שלכם פחות משקה ממותק, והוסיפו מים קרים. בכל מספר ימים, הקטינו את כמות המשקה הממותק, והגדילו את כמות המים.
  • אוהבים שתייה ממותקת ומוגזת? סודה היא הפיתרון בשבילכם. השאירו את השתייה המוגזת הממותקת על מדף ה"פינוק פעם ב…"
  • "מים לא טעימים לי" – מלבד מתיקות, יש לשתייה גם טעם וריח. אפשר להוסיף למים מגוון תוספות שאינן מתוקות וחסרות ערך קלורי, כשמצד שני הן יעניקו ארומה נעימה וטעם שונה. נסו נענע, לימונית, לואיזה, תמציות חליטת צמחית או פרוסות מלפפון. אפשר גם להקפיא מיץ לימון, שנוסיף למים קרים. הקפידו לשמור מים בקנקן או בקבוק סגור במקרר, על מנת שלא יספוג ריחות וטעמים בלתי רצויים.
  • "מים זה משעמם" – מומלץ להשתמש בכוס צבעונית, קשית, קוביות פלסטיק קפואות צבעוניות, מיכל עם פיית פטנט, או כל מה שיעלה על פניכם חיוך קטן ויהפוך את שתיית המים לחוויה נעימה יותר.
  • בקניית מים או סודה, מומלץ לשים לב שאין סוכר או ממתיקים מוספים למשקה. רשימת הרכיבים על המוצר תגלה לכם אם מדובר בשתייה ממותקת.

לרווייה!

רוצים לדעת עוד? הצטרפו לעמוד שלנו מכבי תזונה בפייסבוק!