למה את כל כך עייפה? כמה סיבות לעייפות אצל נשים

זמן קריאה: דקה אחת
|
28 באפר' 2013

22805-Blog-Photo-NEW_Guf-Venefesh-(22167)4

להיות אישה זה מצב מעייף. ההורמונים, התקופה ההיא של החודש, האמהוּת שנכנסת בשלב מסוים של החיים – לא חסרות סיבות להתעייף. כהצדעה לעמידה האיתנה של נשות העולם, אנחנו מביאים לכן כמה מהסיבות שהופכות את העייפות לבלתי נסבלת וגם איך למנוע אותה.

תזונה
נכון ששתיית קפה עמוס סוכר יכול לתת לך בוּסט של אנרגיה, אבל לאחריה תבוא נפילת סוכר רצינית וממש לא נעימה. חשוב לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה, גדושה בפירות, ירקות וחלבון רזה ומופחתת סוכר. רוב האנשים חשים פחות עייפים כשהם שומרים על תזונה בריאה.

שינה
צפוי, לא? הקפדה על שנת לילה טובה מרחיקה את העייפות.  קשה לך לישון בזמן?
הקפידי להימנע מקפה וצפייה בטלוויזיה לפני השינה והקפידי שחדר השינה שלך שקט ונוח.

התעמלות
כן כן, עכשיו עולה השאלה, מה?? להתאמן זה רק מעייף יותר! אז יש לנו חדשות טובות בשבילך:
מחקרים הראו שלפעילות גופנית יומיומית (כ-40 דקות מידי יום) השפעה טובה על הגוף והיא דווקא מעלה את רמות האנרגיה ומונעת מהעייפות להשתלט.

אנמיה
חוסר דם (אנמיה) יכול להוביל לתחושת עייפות כרונית. המצב מסתבך והופך להיות בעייתי יותר אצל נשים שסובלות ממחזור קשה ומאבדות הרבה דם. בדיקת דם פשוטה יכולה לזהות אם מדובר באנמיה והקפדה על נטילת ברזל ודיאטה עשירה בברזל יכולה לעזור.

דיכאון
אם בנוסף לעייפות הכרונית את חשה גם חוסר תיאבון והרבה דברים לא מרגשים אותך כבעבר, יכול להיות שמדובר בדיכאון. שום דבר שאיש מקצוע לא יכול לפתור.

                                https://women.webmd.com/guide/why-so-tired-10-causes-fatigue