נשק לא קונבנציונלי

22805-Newsletter-Pic-Templat-N.L3

חבריו הטובים של החורף הם הצינון, הנזלת וכאב הגרון. אבל יש גם כמה דרכים טבעיות לנסות ולהדוף אותם. אם תמיד תהיתם עם מי בדיוק השלימה הרפואה המשלימה, הרגשתם שהרפואה הסינית היא כמו סינית בשבילכם וחשבתם שנטורופתיה זו מדינה אקזוטית רחוקה – הגיע הזמן שתגלו גם אתם את המלווה הצמודה של הרפואה המערבית 

ד"ר עדי צוונג-גונן, מנהלת רפואית של מכבי טבעי מסבירה שהרפואה המשלימה מסתכלת על מחלות החורף מזוויות שונות. בולטת במיוחד הרפואה הסינית, המנסה לתת למחלה מענה נקודתי סימפטומטי, אך בד בבד שואפת לחזק את מערכת החיסון. "באופן מובנה, ברפואה המשלימה", מספרת ד"ר צוונג-גונן, "מקובל עם תום הקיץ ולפני הופעת הסתיו, לבצע הכנה לחורף. ממש 'הכן גופך לחורף'.

ד"ר צוונג-גונן מונה את הגישות העיקריות ברפואה המשלימה היכולות להקל על הסימפטומים של התקררות ולהציע חיזוק נוסף לגוף, כמניעה: רפואה סינית- דיקור וצמחי מרפא, תזונה טבעית ונטורופתיה, איורוודה, טיפולי מגע כשיאצו, טווינה, רפלקסולוגיה ועוד.

אילו המלצות ישנן עבור האדם המערבי הממוצע, המבקש להישמר מהתקררות?

"קודם כל, מומלץ להימנע ממזונות שיוצרים ליחה רבה. אם הלשון בבוקר מכוסה חיפוי לבן עבה או צהבהב, מדובר בליחה מיותרת ובעודף.

היא יכולה להיווצר ממזונות כמו מוצרי חלב פרה, פירות טרופיים, פירות הדר (חוץ מלימון, פומלה ופומלית), מיצי פירות שונים, סוכרים פשוטים (ממתקים, מאפים עם קמח לבן) ובוטנים.

ליחה זו יכולה להוות מצע גידול לפתוגנים כוירוסים וחיידקים".

"בנוסף, אנשים נוטים לחשוב שבעונת המעבר אין אפשרות להתקרר וזו טעות. לפעמים גם רוח חמה של חמסין יכולה ליצור התקררות. חשוב להתעטף בערבים, בעיקר אחרי אימון ספורט, ולעטוף אזורים רגישים כמו הצוואר. חשוב לשתות הרבה, להימנע ממשקאות קרים ולהעדיף משקאות פושרים או חמימים.

"המלצה נוספת, גם אם קר בחוץ היא לפתוח חלון ולאוורר ובכך לדלל באופן טבעי כל פתוגן. כשמגיע החורף אנחנו נוטים לחמם ולייבש את הבתים. זה מייבש את הלחות הטבעית של דרכי הנשימה העליונות עד לריאות ומצמיג את הליחה, כך שהיא הופכת לשיעול יבש שקשה יותר לטיפול. כדאי לדאוג לחלון פתוח או להפעיל מכשיר אדים".

"המלצה נוספת היא נטילת ויטמין C כמניעה וכטיפול. וויטמין זה יכול בכמויות גדולות להוות טיפול או בכמויות קטנות יותר כמניעה, אלא אם כן סובלים משלשול או נטייה לכיב.

שתיית חליטות צמחים כמו נענע או מנטה לפתיחת הסינוסים והנעת הליחה, וחליטות מרווה, קורנית או זוטא לייבוש נזלת/ליחה (לא למיניקות). גם לילדים שהולכים לראשונה לגן או לבית הספר חשוב לתת משהו מניעתי –  כמו תכשירים שכוללים אבץ, ויטמין סי ועוד".

למידע על שיתוף הפעולה בין מכבי טבעי ובית חולים בסין>>