טיפול במחלת הסוכרת – בדרך הטבע

בשנים האחרונות חלה התענינות גוברת ברפואה אלטרנטיבית במגוון תחומים, ביניהם גם בטיפול בסוכרת.  מה יש לרפואה האלטנרטיבית להציע לנו? קראו על כך בכתבה.

אתם מעוניינים לנסות טיפול טבעי בנוסף לטיפול הסטנדרטי?

לפני הכל, חשוב מאוד שתעשו זאת תחת השגחה של רופא מטפל! כל טיפול שאינו נמצא תחת פיקוח עלול להיות מסכן חיים. כמו כן עדכנו את הרופא המטפל על כל שימוש בצמחי מרפא, תוספי מזון או טיפולים טבעיים בהם אתם משתמשים. חשוב שתדעו כי חלק מהם עלול, ביחד עם התרופות שאתם צורכים, לגרום לתופעות לוואי חמורות, כולל היפּוֹגלקֶמיה– ירידה מסוכנת של רמת הסוכר בדם.

ג'ינסנג– צמח ממשפחת הקיסוסיים. רוב המחקרים הראו כי הסוג הגדל בצפון אמריקה עשוי לשפר את רמות הסוכר בדם.

כרוֹם– מדובר במינרל שהוא יסוד קורט (Trace Element) חיוני לגוף. הכרום ממלא תפקיד חשוב בחילוף החומרים של פחמימות ושומן ומסייע לתאי הגוף להגיב לאינסולין כראוי. מחקרים מצאו, כי אצל אנשים החולים בסוכרת יש רמות כרום נמוכות מן הממוצע באנשים בריאים. יחד עם זאת, מחקרים שבדקו האם תוספת כרום יכולה להיות יעילה היו רחוקים מלהיות חד משמעיים.

מגנזיום –מינרל הנמצא באופן טבעי במזונות כמו ירקות עליים ירוקים, אגוזים, זרעים ודדגנים מלאים וגם תוספי תזונה. בין היתר המגנזיום עוזר לווסת את רמות הסוכר בדם והוא דרוש לפעילות נורמלית של השרירים והעצבים, קצב הלב, מערכת חיסונית, לחץ הדם ובריאוּת העצם.

מחקרים הראו, כי רמות מגנזיום נמוכות עלולות להחמיר את בקרת הגלוקוז בחולי סוכרת 2. יש ראיות לכך, כי תוספי מגנזיום יכולים לעזור בהפחתת התנגודת לאינסולין. מצד שני, חשוב לדעת כי מינונים גבוהים של מגנזיום עלולים לגרום לשלשול, בחילה, אובדן תיאבון, חולשת שרירים, קושי בנשימה, לחץ דם נמוך, קצב לב לא סדיר ובילבול. אלו יכולים לנבוע גם מאינטראקציה עם תרופות מסוימות כגון חוסמֵי תעלות סידן, אנטיביטיקה, מרפֵּי שרירים ומשָתנים.

קינמון – מספר מחקרים הראו, כי קינמון משפר את בקרת רמת הסוכר בדם אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2.

אבץ – אבץ משחק תפקיד חשוב בייצור ואחסון של אינסולין. מקורות מזון של אבץ כוללים שורש ג'ינג'ר, כבש, אגוזי פקאן, אפונה, חלמון ביצה, שיפון, כבד בקר, שעועית לימה, שקדים, אגוזי מלך, סדרינים, עוף וכוסמת.

ג'ל אָלוֹוֶרָה – למרות שג'ל אלוורה ידוע כתרופה ביתית לטיפול בכוויות ובעיות עור אחרות, מחקרים בבעלי חיים בשנים האחרונות מראים, כי האלוורה מכילה פיטוֹסטֶרוֹל שיכול לסייע לחולי סוכרת, בצריכת אלוורה כתוסף מזון.

ג'ימנֶמָהצמח מטפס ממשפחת האסקלפיים. מחקרים ראשונים מראים, כי עלֵי הצמח יכולים להוריד את רמת הסוכר בדם אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2.

וָנָדיוּם – מינרל אשר נמצא באופן טבעי באדמה ובמזונות רבים ונוצר גם במהלך שריפת נפט. הונדיום משפר את הרגישוּת לאינסולין ומוריד את רמת הסוכר בדם אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2. בעצם, הונדיום מחקה פעולות של האינסולין בגוף.

אבל חשוב מאוד לדעת כי השימוש בונדיום לסוכרת, ביחוד ללא פיקוח של רופא מוסמך אינו מומלץ. המינון הדרוש על מנת להשפיע על רמות הגלוקוז בדם עלול להיות רעיל!

מקור: http://altmedicine.about.com/cs/conditionsatod/a/Diabetes.htm