חגי תשרי בלי רגשות אשמה אחרי

זמן קריאה: 2 דקות
|
17 בספט' 2015

ארוחת חג

רגע לאחר סיום עונת החתונות, אנו עומדים בפתחה של עונת החגים, על שלל האירועים, הארוחות והמפגשים המשפחתיים שהיא מביאה עמה. ללא ספק שמירה על המשקל בתקופה זו הנה אתגר, אך עם קצת הכנה ותכנון ניתן לעבור את החגים ללא אורחים לא קרואים ולא רצויים המתיישבים לנו על המותניים. אילנית סנדרוביץ', דיאטנית קלינית במכבי, מייעצת איך לשמור על אורח חיים בריא גם בחגים:

  1. תכנון מראש: תכננו את הלו"ז שלכם לתקופת החגים- האם אתם מתארחים או מארחים? האם אתם יוצאים לחופשה או לטיול? ברגע שתדעו היכן אתם נמצאים ומתי, יהיה קל יותר להיערך מבחינת קניות ותכנון האכילה.
  2. אל "תשמרו" רעב לשעת הארוחה: אכלו כשעה לפני הארוחה תפוח או כריך בלחם קל על מנת לא להיות רעבים מדי, מה שיקשה על שליטה ועל בחירה נכונה של מאכלים.
  3. ארוחות החג מאופיינות בשפע רב של מאכלים אהובים וטעימים. לפני שתתחילו לאכול, בדקו מהם המאכלים המוגשים והחליטו מראש מה אתם רוצים לאכול, כך שלא ייווצר מצב שתרגישו ש"פספסתם" בכל פעם שתראו עוד ועוד מאכלים.
  4. הגעתם לשלב הקינוח? רצוי לבחור בפרי או בצלוחית סלט פירות. אם הבחירה פפירות בלבד תגרום לתחושת פספוס, הדבר עלול לבוא לידי ביטוי מאוחר יותר בכך שתפצו את עצמכם על ההימנעות. לכן, בדקו אילו קינוחים מוגשים, וקחו חתיכה קטנה אחת מהקינוח האהוב עליכם.
  5. שימו את כל האוכל בצלחת אחת בלבד וללא נספחים (כגון למשל פרוסת חלה מתוקה ליד…). כמו כן, מומלץ למלא חצי מהצלחת בירקות. לוקחים תוספת? התחילו בירקות, וכך תימנעו מאכילה מתוך "חשק" ולא מתוך רעב אמיתי.
  6. קצת עזרה מבחוץ: לבשו בגד צמוד/ מחויט, כזה שלא יאפשר לכם לאכול יותר מדי מבלי להרגיש חוסר נוחות (לפתוח כפתור ליד הדודה זו לא אפשרות J)
  7. אל תתחשבו בציפיות: זכרו כי חוסר נעימות ואכילה בעקבות ציפיות המארחים שנטעם הכל מובילה לאכילה מיותרת.
  8. בין ארוחה לארוחה, ובין חג אחד לאחר, הקפידו על אכילה נכונה, פעילות גופנית וחזרה לשגרה.

חג שמח!